שלח מכתב: ראש הממשלה בבקשה מליברמן לסייע ליהודה הישראלי

ראש הממשלה פנה לשר הביטחון במכתב בו ביקש ממנו לסייע ככל הניתן למשפחתו של יהודה הישראלי, החייל שעבורו נאספו כספי התרומות לצורך שיקומו."מבקש שתעשה כמיטב יכולתך"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/06/16 10:26 א בסיון התשעו

שלח מכתב: ראש הממשלה בבקשה מליברמן לסייע ליהודה הישראלי
עמוס בן גרשום לעמ, צילום: עמוס בן גרשום לעמ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה במכתב לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, והורה לו לבחון מיידית סיוע של משרד הביטחון להנגשת ביתו של החייל יהודה הישראלי בעפרה, זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון נאספו עבורו מיליון וחצי שקל על ידי אזרחים.

במכתבו לליברמן ציין ראש הממשלה: "סמל יהודה הישראלי, לוחם סיירת רימון של חטיבת גבעתי, נפצע אנושות במבצע "צוק איתן" לפני כשנתיים. רסיס שחדר למוחו במהלך קרב קשה ברפיח גרם לפציעת הראש החמורה שבעטיה היה מחוסר הכרה במשך חודשים ארוכים. 

לאחרונה התבשרנו על כך שתקופת השיקום הממושכת של יהודה בבית החולים שיבא בתל השומר הניבה תוצאות מעודדות. שיפור מסוים חל במצבו, אף שהדרך לשיקום מלא עדיין ארוכה. למעשה, יהודה הוא הפצוע האחרון מן המערכה שעדיין מאושפז במרכז הרפואי". 

נתניהו הפנה את הנושא לליברמן וביקש את סיועו, "לפני כשבועיים פורסם שמשרד הביטחון דחה את בקשת משפחת הישראלי לממן בנייה של יחידת דיור צמודה לביתם ביישוב עפרה, מתוך מטרה שהיא תשמש את יהודה בתקופת שיקומו. בעקבות הפרסום הנחיתי את אנשי לשכתי לעמוד בקשר עם משפחתו של יהודה ולסייע להם בכל דבר ועניין".

נתניהו התייחס גם לעובדה המבישה שאזרחי המדינה נאלצו לממן מכיסם את הסיוע שהמדינה הייתה אמורה להעניק לחייל שנפצע תוך כדי הגנה על המדינה, "ההתגייסות המרשימה של אזרחי ישראל, מכל שדרות הציבור, למען משפחת הישראלי מרגשת ביותר ומעידה על עומק ההדדיות בתוכנו, קל וחומר כשמדובר בלוחם שנחלץ להגנת העם והמדינה, ונפצע בפעילות מבצעית. בצד זאת, על רשויות המדינה מוטלת החובה לוודא שיהודה יקבל את כל הסיוע הנדרש שאפשר לתת במסגרת החוק". 

"לאור הנסיבות הייחודיות של מקרה זה, אני מבקש שתעשה כמיטב יכולתך להביא לדיון מהיר את הנושא בפני ו"ועדת למ"ד". יש לבחון לעומק את סוגיית המימון של הנגשת בית הוריו של יהודה בעבורו, מתוך התאמה לצרכיו המיוחדים בתקופת השיקום. הנחתי את צוות משרדי לפעול יחד איתך ועם אנשיך כדי לגבש פתרון הולם לעניינה של משפחת הישראלי. תודתי נתונה לך מראש", ביקש נתניהו.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת השונים פועל נתניהו להעברת תרומה על סך מיליון וחצי שקל למשפחתו של הישראלי במקביל לסכום הכסף שנאסף על ידי האזרחים זאת בשל שלטון היועצים המשפטיים שכובלים את ידי משרד הביטחון וראש הממשלה ומונעים ממנו לעשות את המעשה הנכון והנדרש. 

(צילום: דוברות )