שלושת המתמודדים מול בנט: רב, סא"ל ואל"מ במיל'

עוד חודש נותר להגשת מועמדות, אך שני מתמודדים כבר הכריזו על התמודדות לראשות הבית ההיהודי מול היו"ר המכהן נפתלי בנט: אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, סא"ל יקי לפידות הרב יצחק חי זאגא

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/17 13:24 טז באדר התשעז

שלושת המתמודדים מול בנט: רב, סא"ל ואל"מ במיל'
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

חודש לפני התאריך האחרון להגשת מועמדות לראשות הבית היהודי, שיתקיימו בא' באייר עד כה שלושה מועמדים הצהירו על כוונתם להתמודד מול יו"ר הבית היהודי המכהן נפתלי בנט.

ברנסקי, תושב עלי, נשוי לליאורה ואב לחמישה פרש לפני כשנתיים וחצי מצה"ל לאחר שרות קרבי בן 25 שנה. בין היתר שימש סגן מפקד אוגדת עזה ומפקד צוות במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ופיקד על חטיבת הנגב ועל גדוד נצח יהודה.

ברנסקי מסר הבוקר:

״בחודשים האחרונים אני חורש את הארץ. נפגש עם מצביעי הבית היהודי בכל סניף וסניף ופוגש את עם ישראל. בכל מקום אני שומע את אותו הקול: החיבור נעלם. הנהגת הבית היהודי התנתקה מהשטח. אני מגיע מתוך תודעת שליחות גדולה לאחר שכל חיי גדלתי והתחנכתי על ערכי הציונות הדתית. נפתלי בנט הביא איתו רוח חדשה לציבור הדתי לאומי והציב את המפלגה במקום הראוי לה בהנהגת המדינה. על כך מגיעה לו תודה גדולה.

אלחר דברי השבח והתודה אמר ברנסקי כי המפלגה עלולה לאבד את ערכיה: "אך כיום מפלגת הבית היהודי עומדת בפני צומת דרכים היסטורי:לאבד את צביונה ולוותר על ערכיה, או להתחבר מחדש לשטח ולתפוס את מקומה כמפלגת ציונות דתית חזקה ורחבה המייצגת את ערכי הציונות הדתית בחינוך, בכלכלה, ברווחה, במשפט, בשמירה על שלמות הארץ ובכל יתר תחומי החיים. נדרשת כעת מנהיגות מחברת. אני קורא לכל מי שמחובר לדרכה של הציונות הדתית להצטרף אלי."

(צילום: דוברות)

המועמד השני הוא הרב יצחק חי זאגא, רב משפטן וכלכלן. נשוי לצביה ואב לעשרה.

הרב חי זאגא, בעל תואר ראשון ושני במשפטים, תזה במיסוי בינלאומי, ותואר שני במנהל עסקים. עבד כעו"ד וכיועץ לחברות גדולות. בין היתר, שימש יועץ ודירקטור בחברות אפריקה ישראל, דור אנרגיה, אלון דלק, דור גז, פקר פלדה, נגב קרמיקה. בעל ניסיון עסקי רב. היה מעורב בעסקאות ענק בהיקפים של מיליארדי שקלים, בענפים רבים ומגוונים מאד. מזה מספר שנים, עומד בראש תנועת 'רוח ירושלמית', להפצת תורת הרב קוק.

בהודעה שהוציא פורט כי הוא דוגל במדינה יהודית ריבונית אחת בכל ארץ ישראל, הלוקחת אחריות מלאה על כל האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל, לרבות ערביי יש"ע, ללא אפליה וקיפוח. שלביה המעשיים של התכנית המדינית, וביסוסה המוסרי והמשפטי. בנושא המתח מול הצבא נכתב כי "צה"ל הינו צבא העם, ובתור שכזה, הוא מוכרח להישאר בקונצנזוס הלאומי. מאחר והצבא בטבעו הוא מקום בו ניתנות פקודות, הוא אינו יכול להיות מקום לבירור סוגיות ערכיות שנויות במחלוקת. לא מחזירים אנשים בתשובה בפקודה, וגם לא לוקחים חיילים להרצאות של להט"בים בפקודה. מי שרוצה לקיים דיון בסוגיות אלו, שיתכבד ויבוא לכנסת, או לכל פורום דמוקרטי אחר, ולא יעשה זאת בכפיה, תוך ניצול סמכות הצבא, על חשבונם של חיילים שבאו לשרת את המדינה".

למרות הההערכות המקובלות כי לרב חי זאגא אין סיכוי לנצח את היו"ר בנט, נכתב בהודעה שהוציאה הדוברות של הרב כי "אלפי אנשים מחוברים לתורתו של הרב יצחק חי זאגא, שומעים את שיעוריו ולומדים בספריו ובשיעוריו הכתובים, באופן סדיר מידי יום ומידי שבוע.

(צילום: ניסים לב)



במהלך המפקד לבית היהודי, נחשפו אנשים רבים לתורתו והצעותיו המעשיות של הרב יצחק חי זאגא, והתפקדו על מנת לבחור בו לראשות הבית היהודי. סיכוייו בקרב מתפקדי הבית היהודי, שברובם הינם מתפקדים חדשים, טובים מאד. הם מבינים, שמדובר באדם הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון. על כן אנו מעריכים כי סיכוייו של הרב זאגא, טובים מאד, לזכות בתפקיד החשוב של ראשות הבית היהודי, ממנו יוכל לממש את רעיונותיו לטובת העם כולו".

המתמודד השלישי הוא סא"ל במיל' יעקב (יקי) לפידות שנולד כחילוני ביישוב מצובה, ולאחר מכן עבר לירושלים. לאחר שרותו הצבאי, פגש את הרב יוסי מזרחי, וחזר בתשובה בגיל 27. מזוהה, כהגדרתו עם הזרם של הרב טאו

את שרותו הצבאי עשה לפידות בסיירת מטכל, והגיע לדרגת סא"ל. כיום ר"מ (רב מחנך) ומעביר שיעורי מנהיגות ושיעורים תורניים. לפידות ניהל את המאבק נגד שרות נשים דתיות בצה"ל, והיה מיוזמי חוברת הלכתית לשו"ת בנושא.

לדבריו "הבית היהודי איבד את דרכו הדתית בעיני. הניסיון להתחבר לציבור החילוני במקום לציבור החרדי הוא טעות פעמיים: גם מהותית וגם טקטית.

כשרוצים לכבוש יעד, חוברים אל היריב שרוצה איתך בשלום נגד היריב שרוצה את ראשך (כדימוי בלבד), והחיבור אל הציבור החרדי הוא בידינו. לאחר קריסת ש"ס ופטירת הרב עובדיה זצוק"ל אפשר היום להביא חמישה מנדטים חרדים למפלגה, תוך שמירה על זהותה הציונית דתית רוחנית.

ההתמקדות בארץ ישראל לבדה, ללא חיבור לצד הדתי רוחני באופן ממשי, יביא איתו אסון לבית היהודי. נסיונות ההתחמקות מול מה שעובר על הצבא, החל מפקודת הזקנים ועד שרות נשים דתיות, וכלה בשילוב נשים בכלל, הוא אסון לדורות".

(צילום: באדיבות המצולם)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן