"שלושה שבועות שאתה לא איתנו אבל הנשמה שלך חקוקה אצלנו בלבבות"

כך אמרה הדס מזרחי, שבעלה ברוך נרצח בערב ליל הסדר סמוך לקרית ארבע. "אין יותר משחקי דיגדוגים בשבת בסלון עם הילדים, הסתיימו הנסיעות, השתנתה לנו המשפחה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/05/14 16:24 ה באייר התשעד

"שלושה שבועות שאתה לא איתנו אבל הנשמה שלך חקוקה אצלנו בלבבות"
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

אמש (א') , ערב יום הזיכרון נערך טקס לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בקרית ארבע חברון ברחבת האנדרטה, בהשתתפות אישי ציבור וכאלף וחמש מאות מתושבי הקריה. במהלך הטקס הדליקה הדס מזרחי, אלמנתו של ברוך מזרחי, נר לזכרו. כזכור, לפני כשלושה שבועות נרצח מזרחי הי"ד בפיגוע ירי בו נפצעה גם הדס בדרכם לליל הסדר אצל משפחתה המתגוררת בקרית ארבע.

"כבר 21 יום אתה לא איתנו, אין יותר משחקי דגדוגים בשבת בסלון עם הילדים, הסתיימו הנסיעות ביחד, השתנתה לנו המשפחה, אתה איננו. אנשים רבי וטובים מנסים לעודד אותנו ולנחם מעט אך אתה לעולם לא תחזור עוד, הילדים מתגעגעים אך מלאי שמחת חיים. הרוח שלך, הנשמה שלך חקוקה אצלנו בלבבות ותמשיך ללוות אותנו ביום יום ובתחנות במהלך החיים" אמרה הדס לאחר שהדליקה את משואת הזיכרון.

מועצת קרית ארבע חברון בעזרת מנהלת היחידה לעבודה קהילתית, תמר סיקוראל ארגנה השנה פרויקט מיוחד, "ממשיכים בדרכם - נוער פוגש משפחות שכולות". במסגרת הפרויקט בני נוער בליווי מחלקת הנוער ובסיוע הקהילה ביקרו בביתם של משפחות שכולות מהקריה ושמעו מפיהם סיפורים על הילדים שאינם עוד. אמש במהלך הטקס עלו הנערים על הבמה ושיתפו את הקהל במסר כי הנופלים תמיד יהיו חלק מהקהילה למרות שהם לא תמיד הכירו אותם בחייהם, אך כעת דרך הסיפורים הדבר אפשרי.

"חשוב לנו לזכור את הנופלים ואת המשפחות השכולות בכל השנה ולא רק ביום הזיכרון ולכן הקמנו את הפרויקט המיוחד הזה", מדגיש ראש המועצה מלאכי לוינגר. "הנערים שהשתתפו בפרויקט סיפרו על חוויה עוצמתית ועם מסר מאוד חזק. אני שמח לראות שהצלחנו לחבר את הקהילה עם המשפחות השכולות וזה החוסן והעוצמה של קרית ארבע חברון".