שלושה יזמים הקימו שירות גלישה בטוחה בסלולר

חברות הסלולר מחויבות לספק ללקוחותיהם סינון בסיסי מפני תכנים פוגעניים, שלושה תלמידי ישיבה פיתחו שירות שהופך את זה לקל פשוט וחינמי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/02/15 15:32 ג באדר התשעה

שלושה יזמים הקימו שירות גלישה בטוחה בסלולר
shutterstock, צילום: shutterstock

שלושה תלמידים מישיבת הגולן, יונתן דובב, בצלאל חזן וברק קרוננפלד הקימו מיזם חשוב המסייע לחיבור שירותי סינון תכנים במכשיר הסלולר. על פי החוק חייבות חברות הסלולר לספק בחינם ללקוחותיהן סינון בסיסי מאתרים עם תוכן פוגעני כפורנוגרפיה ואלימות. רוב הציבור אינו מודע לכך וגם אלו שמודעים מתעצלים להתקשר לחברות הסלולר ולהמתין על הקו.

לצורך כך הם הקימו אתר אינטרנט בשם 'גולשים על בטוח' בו יכול כל מנוי למלאות את פרטיו במערכת ממוחשבת שיוצרת בעבורו טופס שנשלח למפעילה הסלולארית שלו בו הוא דורש ממנה להפעיל בעבורו את תכונת הסינון, "אנו בסך הכל יצרנו מערכת שנועדה להקל על התהליך, מסקר שערכנו בקרב חברים ראינו שאנשים מתעצלים להתקשר לחברות הסלולאריות והאתר החדש חוסך להם את הזמן" אומר ל'כיפה' יונתן דובב אחד ממקימי המיזם.

הוא מסביר כי הכל עובד במקביל לחוק, "פנינו למשרד התקשורת ובדקנו את הנושא כדי לוודא שטופס שנשלח לחברה מספיק כדי לחייב אותה להפעיל את השירות, כבר 200 משתמשים בצעו את התהליך בהצלחה. מספר הבעיות מועט מאד ואנו מטפלים בהם. אנו מעריכים שברגע שנהיה עובדה קיימת חברות הסלולר יעבדו עם זה מצוין פשוט מדובר בנושא חדש שעד היום אף אחד לא ביקש את זה באמצעות הפקס", מסביר יונתן.

בעידן המודרני בו כל אחד מנסה "לעשות כסף" זה נראה אולי קצת חריג אך הפרויקט כולו ללא מטרות ריווח כלל וכל הפעילים בו הם מתנדבים, "אנחנו בנינו לבד את האתר ואת המערכת האוטומטית ששולחת את ההודעות אותה בנה בחור בשם יהונתן ביטון בהתנדבת מלאה. היה לנו מוזר שנושא כל כך חשוב, אין אליו כמעט התייחסות, לא בשיח ולא בפתרונות. נושא העלות הוא מחסום פסיכולוגי והיכולת לבצע את זה בחינם היא חיונית להצלחה", אומר יונתן שמוסיף כי באופן עקרוני הם לא שומרים שום מידע על אלו שהשתמשו בשירו כדי לשמור על פרטיות המשתמשים ולמנוע מצב בו יעשה שימוש לאחר מכן במאגר.

"זה חשוב ואנו מאמינים שזה יכול להעלות למודעות שיח שקצת נזנח. ברגע שזה יותר קל לבצע את הסינון תהיה יותר מודעות לאתגרים שאינטרנט מביא איתו. היינו רוצים שחברי כנסת ידעו שזה מה שהציבור רוצה, שזו תהיה האמירה שלנו כחברה" מספר יונתן על התכניות העתידיות.

הוא מציין, כי המיזם אינו מיועד רק לציבור דתי, "אתר האינטרנט שלנו עוצב בכוונה בצורה כזו, שגם מי שאינו דתי אך מעוניין להימנע מתכנים פוגעניים יחוש בנוח להשתמש בו".