"שלום עכשיו": חיילי גולני הוטעו – הם לא אשמים

תמיכה בלתי צפויה בלוחמים שצולמו עם חולצות "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים". מזכ"ל "שלום עכשיו" קורא לשר הביטחון לחון את הלוחמים שנשלחו למחבוש

חדשות כיפה אורי פולק 26/06/11 21:44 כד בסיון התשעא

"שלום עכשיו": חיילי גולני הוטעו – הם לא אשמים
מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון, צילום: מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון

לוחמי חטיבת "גולני" שצולמו בסוף השבוע האחרון כשהם לובשים חולצות עם הכיתוב "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים", זוכים הערב (א') לתמיכה בלתי צפויה, דווקא מתנועת השמאל "שלום עכשיו". במכתב שהעביר לשר הביטחון מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, טוען אופנהיימר כי "החיילים הולכו שולל והוטעו על ידי כמה אזרחים".

כפי שדווח בכיפה, בתום טקס סיום מסלול ללוחמי גדוד 13 של חטיבת "גולני" שנערך ביום חמישי האחרון, פשטה קבוצה של כעשרה חיילים את המדים הרשמיים ונשארה בחולצת טריקו שעליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים". הורים רבים ובני משפחותיהם הצטרפו בתמיכה אל אותם חיילים וחיזקו את עמדתם, לפיה חיילים לא יפנו אזרחים יהודים מבתיהם. החיילים נשפטו על ידי מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה אופק בוכריס, ששלח את אחד החיילים ל-30 יום בכלא הצבאי, שניים נוספים ל-20 ימי מחבוש וחייל רביעי ל-18 יום מחבוש.

וכאמור, הערב, טוען מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופניימר, כי "כחייל מילואים וכאזרח חשתי בושה וזעזוע מפרסום התמונות ומהפיכת צה"ל וחייליו לשחקן פעיל בבמה הפוליטית... צה"ל פעל כהלכה כששפט באופן מיידי את החיילים לימי מאסר בפועל, אולם ככל שנקפו השעות התבררה התמונה במלואה והסתבר כי מרבית החיילים שלקחו חלק בהפגנה אחרי שהולכו שולל והוטעו על ידי כמה אזרחים השייכים לוועד מתיישבי שומרון".

אופנהיימר הוסיף במכתב שהעביר לשר הביטחון, אהוד ברק, כי "הדרך הצינית ומעוררת החלחלה שבה בוחרים מנהיגי המתנחלים לנצל טקס צבאי על מנת לקדם מטרה פוליטית בלתי נסבלת ויש לטפל בה במלוא חומרת הדין. על משרד הביטחון והצבא לנתק כל קשר עם ועד מתיישבי השומרון, לחקור את האירוע ולבחון אם יש מקום גם לפתיחתו של הליך פלילי נגד האזרחים שלקחו חלק במזימה. מנגד, יש לחון את אותם חיילים שהביעו חרטה על המעשה וטענו כי הולכו שולל על ידי המתנחלים ותומכיהם. מיותר לציין כי החייל שסייע לתרמית וארגן את המהלך בתוך היחידה, ראוי שיודח מצה"ל לצמיתות".

מועד מתיישבי השומרון נמסר בתגובה כי הם "מחזקים את ידיו של אופנהיימר בדרישתו מהצבא לחון את לוחמי גולני. אכן אין ספק שחיילים שהביעו עמדה מוסרית נגד גירוש יהודים מבתיהם ראויים למחמאות ולא למאסרים".