שי פירון: רק חילוני שחושב "נכון" יכול להיות חלק מהבית היהודי

שר החינוך לשעבר הרב שי פירון לגלג על ניסיון שילוב החילונים בבית היהודי "בבית היהודי ה´ביחד´ הוא לא לפי דתי-חילוני אלא אם אתה חילוני וחושב נכון בשאלות פוליטיות ובשאלות ארץ ישראל, אז אתה יכול להיות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/15 13:13 כח בטבת התשעה

שי פירון: רק חילוני שחושב "נכון" יכול להיות חלק מהבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ הרב שי פירון התייחס הבוקר (ב') לכישלון בבית היהודי בפריימריז בעניין צירוף חילונים וליברליים לרשימה לכנסת וכן התייחס לצירופו של ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה' לרשימת 'יש עתיד'.

"כל הסיפור של יש עתיד זה לפרק את המגזריות, לפרק את החלוקה למגירות", פתח פירון את דבריו והוסיף "נדמה לי שהבית היהודי ניסו לעשות את זה אבל זה לא הצליח להם פשוט, היתה איזה מחשבה כזאת שבוא נהיה כולם ביחד אבל זה לא עבד", אמר ברדיו גלי ישראל.

"בבית היהודי ה'ביחד' הוא לא לפי דתי-חילוני אלא אם אתה חילוני וחושב נכון בשאלות פוליטיות ובשאלות ארץ ישראל, אז אתה יכול להיות", אמר פירון והבהיר כי הוא ואלעזר שטרן הם "הציונות הדתית הקלאסית" בהקשר צירופו של שטרן לרשימת 'יש עתיד'.

"אנחנו כרגע הופכים והולכים להיות האופציה של דתיים במרכז. אנשים דתיים שמחפשים, אנשים נורמליים, שרוצים להתעסק בשאלות דת ומדינה באופן עמוק, שרוצים להתעסק בשאלות חינוכיות לא בראייה מגזרית, שרוצים להתעסק בשאלת השירות בצה"ל, שמבינים שגיור זו סוגיה לאומית. אנחנו גם האנשים שרוצים שהרב סתיו יהיה רב ראשי. אני ושטרן היינו בין היחידים שלא גמגמו בעניין הזה, אנחנו היחידים שלא גמגמנו לכל אורך הדרך, אנחנו הציונות הדתית הקלאסית".