שיא החוצפה: הרב שיינברג תובע מקהילתו בצפת למעלה רבע מיליון שקלים

בעוד מתנהל נגדו משפט על 14 עבירות מין חמורות הגיש הרב עזרא שיינברג תביעה על סך למעלה מרבע מיליון שקלים בעקבותיה הוקפאו חשבנות הבנק של קהילת ´אורות האר"י´ בראשה עמד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/16 10:31 כא בסיון התשעו

שיא החוצפה: הרב שיינברג תובע מקהילתו בצפת למעלה רבע מיליון שקלים
Basel Awidat, פלאש 90, צילום: Basel Awidat, פלאש 90

פיצויי פיטורין, פידיון ימי חופש ואי הודעה מוקדמת על פיטורים: הרב שיינברג תובע את קהילת אורות האר"י שעמד בראשה ומהנהלת העמותה שניהלה את הקהילה והישיבה למעלה מרבע מיליון שקלים.

מכתב התביעה שפורסם באתר nrg, מתגלה כי שכרו של שיינברג במשך 14 שנות עבודתו עמד על כ-15 אלף שקלים ופיצויי הפיטורים עומדים על 214 אלף שקלים. יהרב שיינברג גם מבקש פיצוי בגין אי הודעה מוקדמת על פיטוריו. הרב שיינברג טוען כי מעולם לא יצא לחופש ולכן מגיע לו בנוסף פידיון ימי חופש, בסך 51,400 שקלים.

בית המשפט נעתר לבקשת והורה לבנקים לעקל באופן מיידי את כל חשבונות הבנק של עמותת אורות האר"י וזאת עד לבירור תביעתו.

כדי לתאר עד כמה היה שקוע בעבודה עם תלמידיו נכתב בכתב התביעה כי "במסגרת עבודתו כראש הישיבה עבד יום יום במשך שישה ימים בשבוע, מתפילת שחרית ואחרי תפילת ערבית" וכי תפקידו היה "מתן ייעוץ לתלמידי הישיבה בנושאים חינוכיים, מנהליים וכלכליים".

הרב שיינברג הואשם בביצוע שורת עבירות מין חמורות ב-14 נשים בקהילתו תוך כדי שהוא מאיים עליהן ומפחיד אותן באמצעות כוחות מיסטיים וכשפים. בין סעיפי 13 האישומים שהוגשו נגדו הוא הואשם בעבירות אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והטרדה מינית.