שטרן נגד סמוטריץ': "יפריד מהר מאוד בין אשכנזים לספרדים"

חבר הכנסת שטרן תוקף את ח"כ סמוטריץ' על התבטאותו הבוקר, בעד ההפרדה בין יולדות ערביות ליהודיות: "חייבים לעצור את זה. גזענות היא גזענות".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/04/16 14:29 כו באדר ב'

שטרן נגד סמוטריץ': "יפריד מהר מאוד בין אשכנזים לספרדים"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

הציוץ של חבר הכנסת סמוטריץ' ממשיך לחולל סערה בכנסת: לאחר שפורסם הבוקר ברשת ב' כי במספר בתי חולים בארץ, מפרידים בין יולדות ערביות ליהודיות בניגוד לנהלים, אמר ח"כ סמוטריץ' כי הוא איננו מופתע מהממצאים: "החיים יותר חזקים מהכל, יש פערים מנטאליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי ההתנהגות כלפיי היולדות בחברה הערבית כלפיי, שונה מההתנהגות בקרב החברה היהודית: "אשתי ממש לא גזענית, אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח, ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר בתגובה כי מי שמפריד בין יהודים לערבים, יעשה הפרדות גזעניות בין עדות: "חייבים לעצור את זה. גזענות היא גזענות. מי שחושב שבבתי החולים נפריד בגלל הבדלי מנטליות בין יהודים לערבים, יפריד מהר מאוד בין אשכנזים לספרדים, אתיופים למרוקאים. גם שם יש הבדלי מנטליות לגאוותנו ולשמחתנו".

עוד אמר שטרן, כי רק חברי הכנסת שבקואליציה יוצרים את הנזק: "אני רק רוצה להרגיע את העם, זה רק 61 שבשמם מנסים לפרק את כולנו. אנחנו נשים לזה גבול. אנחנו ידענו שמי שמתחיל בלהעיף ערבים מכל מיני מקומות בכנסת, יגמור בבתי החולים ובסוף יגמור את כולנו. אנחנו נעצור את זה"

על פי הדיווח, בתי החולים בהם קיימת ההפרדה בין היולדות נמצאים בעיקר באזור ירושלים. כך למשל ניתן למצוא ברשימה את בתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, וכן איכילוב ומאיר באזור המרכז.

קודם לכן, חבר הכנסת יואל חסון, התרעם על ההתבטאות של סמוטריץ', וטען כי הוא מציג גזענות גם כלפיי חבריו היהודים: "בצלאל, כמה מחברינו הטובים הם יהודים שעושים חאפלות מהנות במיוחד. מציע לך למחוק את הציוץ הגזעני הזה".