שטבון על בן זקן: "רדידות ערכית וחוצפה"

שטבון שלחם בקרב בבינת ג'בל ביטל את האשמתו של יועץ שר הביטחון על ניהול הקרב של רועי קליין, כמו גם משה מרחביה, אביו של עמיחי ז"ל שנפל אף הוא בקרב: "טענה משוללת יסוד מציאותי"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/05/16 14:10 ז באייר התשעו

שטבון על בן זקן: "רדידות ערכית וחוצפה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ לשעבר יוני שטבון, שלחם בקרב המפורסם בבינת ג'בל ואף חילץ את גופתו של רועי קליין ז"ל סירב לדון לפניית 'כיפה' בדברים של יועץ שר הביטחון, משה בן זקן, אותם הגדיר כ"רדידות ערכית וחוצפה".

כזכור, פרסם הבוקר בן זקן בדף הפייסבוק שלו פוסט בו האשים את רועי קליין בכך שקפץ על הרימון לא מתוך גבורה אלא מתוך רצון לחפות על טעות מבצעית שלו. "רועי שהכניס אתכם למלכודת האש קפץ על הרימון לחפות על הטעות ואתה בתמימות שלך עמדת מול עשרות רשעים ארורים מחבלים מלאים בשנאה הורדת כמה אבל לא הצלחת שלא להיפגע", כתב בן זקן על חברו שנהרג אף הוא בקרב.

הדברים עוררו סערה גדולה והיועץ מיהר למחוק את הפוסט השנוי במחלוקת. במשרד הביטחון הבהירו כי הדברים הם עמדתו האישית וכי הם אינם עמדת המשרד, "הוא הבין את טעותו ומחק את הפוסט", אמרו במשרד הביטחון.

גם משה מרחביה אביו של עמיחי מרחביה ז"ל, שנפל באותו קרב ומכיר היטב את פרטי הקרב באותו יום ואף מרצה על כך, סירב להגיב לדבריו של בן זקן, "קורות הקרב מוכרים וידועים, אינני רואה לנכון להתייחס לכל טענה משוללת יסוד מציאותי", אמר מרחביה.

כזכור, קיבל קליין על גבורתו את עיטור העוז העיטור השני בחשיבותו שניתן בצה"ל. העיטור מוענק על ידי הרמטכ"ל, על "מעשה גבורה שנעשה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש". ‏