יועץ שר הביטחון: רועי קליין לא היה גיבור

משה בן זקן יועצו הטרי והצעיר של שר הביטחון תקף את התנהלותו של זוכה עיטור העוז, רועי קליין וטען כי פעל מתוך רצון לחפות על טעות מבצעית. משרד הביטחון: הדברים נכתבו על דעת עצמו, הבין את טעותו ומחק את הפוסט

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/05/16 12:34 ז באייר התשעו

יועץ שר הביטחון: רועי קליין לא היה גיבור
דובר צהל, צילום: דובר צהל

משה בן זקן, יועץ פוליטי לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שמונה רק לפני כחודש וחצי לתפקיד למד על בשרו שהוא אינו אדם פרטי יותר. בפוסט חריג שפרסם הבוקר תקף את התנהלותו של רס"ן רועי קליין ז"ל, זוכה עיטור העוז שקפץ בגופו על רימון בקרב בבינת ג'בל וטען כי לא הייתה זו גבורה אלא רק רצון לחפות על טעותו המבצעית.

בן זקן כתב את הפוסט, שכותרתו "הפכת פחדנים לגיבורים", לחברו לוחם גולני שמעון דהן ז"ל, שנהרג באותו קרב כתב: "אהבתך לארץ ישראל מתוך אידיאולוגיה אמיתית בתוך תמימות גיל הנעורים והרצון העז ליישם את האמונים בלב המלחמה בבירת לבנון בינת ג'בל מול עשרות מחבלים חמושים ומצוידים היטב בשיקול דעת מוטעה שהפך לגיבור לאומי כשהחליט כנגד כל ההוראות והסיכויים באור יום לשפר בתים ולפרוץ דלת ממולכדת ולמשוך תשומת לב הסמג"ד רועי קליין שלאחר שהתראת בו וביקשת לא לפרוץ אלא לתפוס מחסה ולשמור על החברים עד הערב עד שירד האור", ציין בן זקן בפוסט.

"אבל נענית בשלילה ומיד בזמן הפריצה הותקלתם רועי שהכניס אתכם למלכודת האש קפץ על הרימון לחפות על הטעות ואתה בתמימות שלך עמדת מול עשרות רשעים ארורים מחבלים מלאים בשנאה הורדת כמה אבל לא הצלחת שלא להפגע", הוסיף היועץ. "בזמן שנלחמת חבריך תפסו מחסה הסתתרו על עצים וברחו לבתים אחרים אתה בשלך הסתערת והגנת על המולדת".

"שמעון אתה הדוגמא לחייל גיבור ולא כמו בעידן של היום שמנסים כל יום לצייר חייל גיבור אחר", סיכם בן זקן את דבריו הפוגעניים שעוררו סערה.

בן זקן בן ה-30 היה בעבר יועץ ראש העיר אשדוד לענייני צעירים, הוא נבחר ברשימת הליכוד לכנסת ה-19 במשבצת הצעירים במקום ה-47 וכאמור מונה לפני כחודש וחצי ליועצו הפוליטי של יעלון על ידי יועצו הבכיר של שר הביטחון, איציק אשכנזי. הבחירה אושרה על ידי שר הביטחון יעלון עצמו, בתום פגישה שקיים עם בן זקן.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "העוזר כתב את הדברים על דעת עצמו. הוא עמד על טעותו ומחק את הפוסט".