שחנ"ש במוצ"ש: תודה למגיבים האלמונים

בתום שנתיים בהם הוא כותב את "שחנ"ש במוצ"ש" עושה אסף חשבון נפש קטן, ומודה למגיבים שמעודדים אותו להמשיך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/10/15 21:20 ד בחשון התשעו

שחנ"ש במוצ"ש: תודה למגיבים האלמונים
shutterstock, צילום: shutterstock

צווחה מפלחת את האויר. תפוח אדמה נזרק אל התקרה. האור היחיד בא ממנורה קטנה שליד הספה. עיניים של ילדים עייפים. מוצ"ש.

ובשיא של ההוריקן הזה - אני שולף את המחשב הנייד ופותח וו'רד ומתחיל לכתוב את השחנ"ש. אשתי מסתכלת עלי בהלם, הצעקות של הילדים משמידים לי את קו המחשבה. שחנ"ש. באש ובמים. למה אני כל-כך דבק בזה? אז אני אספר לכם סיפור על מישהו אחר: אודי דוידי.

טריליון דיסקים, אינסוף הופעות, אור זרקורים וכתבות. אודי דוידי הוא אמן מוכר, מצליח שהשירים שלו אפילו הגיעו לגלגל"צ. אבל משהו בפנים הרגיש לו חסר והוא החליט פתאום שהגיע הזמן להסתובב, לרדת מהבמה, לצאת מהאולפן ולעזוב הכל.

אבל אז הוא נחשף פתאום לתגובות של הקהל שלו. הוא קיבל מכתבים, מיילים, הודעות. אנשים סיפרו לו שהשירים לו השפיעו עליהם, נתנו להם דרך חדשה, ניצוץ של תקווה, משמעות. אודי המופתע התרגש, הסתובב שוב וחזר אל הבמה.

היו לי קשיים ורגעי משבר. אני מתקרב בצעדי ענק לשנתיים שבהם אני כותב את שחנ"ש, מדי מוצאי-שבת, ללא תמורה ובלי שמץ של מושג כמה אנשים בכלל קוראים אותו. באתר כיפה אסור להם להגיד, בפייסבוק הרמז היחיד הוא לייקים (אבל יש המון אנשים שלא עושים לייקים לדברים, אלא פשוט קוראים). אבל היו כמה רגעים שנחרטו לי בלב:

נריה שכתב לי "מדהים מה שכתבת היום, נגע בנקודות עמוקות ביותר". מיכל (שם בדוי) שיש לה OCD והתרגשה לקרוא את מה שכתבתי על OCD ופסח. תהילה שאמרה שמה שכתבתי ליווה אותה כל השבוע. לירון שאמרה שבשבילה השחנ"ש הוא נקודת אור בפייסבוק השחור. יאיר שאמר "וואו! באת לי בטוב!", אורלי ששלחה לי הודעה רק כדי לספר לי שהיא עוקבת קבוע ושזה עושה לה טוב.

אם המילים האלה כל-כך משמעותיות בשבילי, אני מדמיין כמה הם משמעותיות לאחרים לשמוע אותם ממני. אז כשאני מתלבט אם להגיד את המילים, לתת את הפרגון...אני בוחר שכן. פשוט להגיד. להגיד תודה, להגיד שאני אוהב, שאהבתי, שמה שעשית יפה בעיני.

אז הצרחות פה גוברות, אף אחד לא סידר את הסלון והתפוח אדמה עדיין על הרצפה. אז אני חותם את השחנ"ש ולא מתלבט להגיד לכם - ממש נוגע בי שאתם קוראים. זה כל-כך משמעותי בשבילי שאתם לוקחים את הזמן להקשיב לתובנות שלי. תודה. תודה לחנן גרינווד ואתר כיפה. ותודה גם לך, אודי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן