שחייה מעורבת, דווקא באליפות גוש עציון?

אליפות גוש עציון שהתקיימה החודש, התעלמה מהציבור הדתי ולא אפשרה מקצים לשחייה נפרדת בין גברים לנשים. במועצה מסבירים: מדובר בתקלה

חדשות כיפה אורי פולק 14/05/12 10:42 כב באייר התשעב

שחייה מעורבת, דווקא באליפות גוש עציון?
Jim Bahn-cc-by, צילום: Jim Bahn-cc-by

החודש השתתפו למעלה מ-1,000 רצים ורוכבי אופניים באליפות גוש עציון שנערכה זו השנה העשירית. אולם דווקא האליפות המרכזית של הגוש, התנהלה תוך פגיעה ברגשותיו של הציבור הדתי המקומי המתגורר בגוש עציון.

לכיפה הגיעו מספר תלונות מצד תושבים ומשתתפים בתחרות, שהביעו מורת רוח על כך שמקצי השחייה בתחרות התנהלו במעורב, ללא מתן אפשרות לשחייה נפרדת עבור הציבור הדתי. "זה היה מוזר, לא העלתי על הדעת שדווקא באליפות של גוש עציון אני אתקל במצב בו האפשרות היחידה העומדת לרשותי היא שחייה מעורבת", מספר לכיפה אהרן, תושב היישוב אלעזר אשר בגוש עציון, שביקש לקחת חלק באליפות השנה אך נאלץ לוותר ברגע האחרון מטעמי צניעות.

דסי, משתתפת נוספת באליפות גוש עציון, הגיעה אף היא על מנת להתחרות במקצה השחייה. "חיפשתי את ההפרדה בין גברים לנשים, שהבטיחו שתהיה קיימת עוד קודם התחרות. לא מצאתי. זו הייתה אכזבה קשה, בעיקר מפני שהמציאות הזו התבררה לי רק ביום התחרות", היא מתארת.

מני כץ, מנהל המתנ"ס בגוש עציון, מסר בתגובה לכיפה כי "מראש הוגדר מקצה אחד לשחייה נפרדת, אך בשל תקלה טכנית המחיצה לא הותקנה במקום". הוא ציין כי "אנו מתנצלים אם הדבר פגע בחלק מן המשתתפים בתחרות" והוסיף כי "בשנה הבאה הנושא יטופל כראוי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן