שווי הנכסים של הרב מצגר: 20 מיליון שקל

מהחקירה המתנהלת כנגד הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, עולה כי נכסיו הפרטיים ונכסי משפחתו הקרובה מוערכים בסכום של כ-20 מיליון ש"ח

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/12/15 13:10 כה בכסלו התשעו

שווי הנכסים של הרב מצגר: 20 מיליון שקל
ליאור גולגר, צילום: ליאור גולגר

על אף החקירה החמורה המתנהלת כנגד הרב הראשי האשכנזי לשעבר, יונה מצגר, בית המשפט אישר לו השבוע לצאת מהארץ לנסיעה משפחתית לשטרסבורג. כזכור מצגר כיהן במשך כעשור כרב ראשי ונעצר לפני כשלוש שנים בחשד לעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון.

במהלך החקירה המתנהלת כעת במשטרה, עלה כי הכנסים והכספים שבבעלותו ובבעלות משפחתו מגיעים לשווי של כ-20 מיליון ש"ח, כאשר שווי הנכסים הפרטיים שלו ושל רעייתו מגיעים לכמעט 10 מיליון ש"ח.

למרות התקדמות החקירה בעניינו, בבקשה שהוגשה לבית המשפט, על מנת להתיר לרב מצגר לטוס לחו"ל, נכתב כי "מצגר הכחיש ונחוש ולהילחם על שמו הטוב. הוא אישיות ידועה בכל העולם, פניו מוכרים לכל. מרכז חייו בארץ והאפשרות שינסה להימלט קלושה". בית המשפט אישר את הבקשה והתיר לו לצאת מגבולות ישראל.

לפי כתב האישום בשנים 2003- 2013, הרב מצגר קיבל טובות הנאה לכיסו הפרטי במסגרת תפקידו. בשנת 1998 שללה מועצת הרבנות הראשית את תעודת הכושר לרב מצגר בשל חשדות לעברות על ההלכה והחוק שהועלו נגדו כבר אז. בשנת 2005 נחקר הרב מצגר באזהרה בדבר חדר מלון שקיבל בתעריף מוזל. בסיום החקירה המליצה המשטרה להעמידו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן