שוב נמנעה כניסתו של יהודה גליק להר הבית

לאחר עתירה לבג"ץ והתחייבות של המשטרה שלא למנוע את כניסתו של יהודה גליק להר הבית ללא שימוע, המשטרה עיכבה אותו פעם נוספת ולא אישרה לו להיכנס להר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 16:42 כח בסיון התשעד

שוב נמנעה כניסתו של יהודה גליק להר הבית
יהודה גליק, צילום: יהודה גליק

שוב? המשטרה מנעה בצהריים (ה') את עלייתו של יהודה גליק להר הבית, ולא אפשרה לו להיכנס עם קבוצת יהודים שבאו לעלות איתו להר.

מנהל הליבה יהודה גליק מספר שהבוקר (ה') הדריך בהר הבית קבוצה של פעילי "צעד ימינה" שעלתה יחד עם שר שלום ג'רבי והחתן אהרן ארנסט שיישא הלילה את בתו. העלייה בהר עברה בשקט ועל מי מנוחות. "הגעתי להר הבית בצהריים עם קבוצת יהודים נוספת. אך שוטר בשער הודיע לי שבהוראת הפיקוד, אני לא יכול להיכנס להר הבית. בלי כל הסבר ובלי כל נימוק".

מדובר בהפרה בוטה של פסיקת בג"צ שחייב את המשטרה לאפשר את כניסת גליק להר הבית באופן חופשי. בג"צ אף הורה למשטרה שגם במקרה שיוחלט להרחיקו, ייעשה זאת רק לאחר שימוע.

גליק הגיב בחריפות ואמר שלא ניתן לעבור לסדר היום נוכח ההתנהלות של המשטרה, "הפרדת מורה דרך מקבוצה שלו היא חציית קו אדום בוהק", אומר גליק.

בהודעה ששלח גליק לממ"ז ירושלים יוסי פריינטה, ולמפקד המרחב אבי ביטון הוא הבהיר להם שאם עד השעה 14:30 לא יאפשרו את כניסתו עם קבוצתו להר הבית, הוא יראה בכך הפרת התחייבות לבג"ץ, ובזיון בית משפט. ויראה את עצמו משוחרר מהתחייבות להימנע מתביעה.

משחלפה השעה וכניסתו סורבה, הודיע גליק בצער כי "שום דבר לא משתנה במשטרה, הכל תרבות של שקר. זו לא תרבות של 'משטרת ישראל', אלא 'משקרת ישראל' גם מול בג"צ”.

גליק הודיע כי ביום ראשון ארגון הליב"ה לחופש יהודי בהר הבית, יגיש עתירה נגד המשטרה על בזיון בית המשפט, ותביעת נזיקין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן