שוב בבית היהודי נמנעים מעיסוק בדת ומדינה

לא מעניין אותם: אף לא חבר כנסת אחד מהבית היהודי נכח בדיון של הועדה למעמד האישה שעסק באוטונומיה טובלות במקוואות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/02/16 12:44 כ באדר א'

"לוקחים מאיתנו את האוטונומיה שלנו על הטבילה על הדרך שבה אנחנו טובלות. אסור שהצעת החוק הפוגענית הזו תעבור ואני קוראת לחברותיי כאן בועדה לחסום את קידומו" כך אמרה הבוקר חברת הכנסת רחל עזריה במהלך דיון סוער בוועדה למעמד האישה שעסק במעמד המקוואות והבלניות, ובהצעת החוק אותה מבקש להעביר חבר הכנסת משה גפני.

בתחילת החודש הודיע ח"כ גפני כי יקדם הצעת חוק שתאפשר טבילה במקוואות רק על פי השולחן ערוך והנחיות הרבנות הראשית, בכך ביקש גפני למנוע את הוראת בג"ץ לפיה יש לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות.

משתתפי הדיון ביקשו לקדם את זכותן של הטובלות, להחליט כיצד ברצונם לטבול, האם לעשות זאת בנוכחות בלנית, חברה או לבד. לדברי עזריה היא היתה במגעים עם שר הדתות כך שבכל עיר יהיה מקווה אחד בו יתאפשר לנשים לטבול כרצונן, אך לטענתה גורמים אינטרסנטים הפילו את הרעיון.

מי שבלט בהעדרו מהדיון הם חברי הכנסת של הבית היהודי, שבחרו שלא להשתתף בדיון למרות שהוזמנו אליו מראש. "כנראה שנושא המקוואות פחות חשוב לחברי הבית היהודי ולכן הם לא הגיעו" אמרו גורמים בסביבתה של עזריה לכיפה.

למרות פניית כיפה מהבית היהודי לא התקבלה תגובה. מלשכתה של חברת הכנסת שולי מועלם נמסר: "היא נעדרה הבוקר מכל ישיבות הכנסת משום שהלכה לנחם את משפחתו של אליאב גלמן הי"ד".