שבת פרשת "וישלח" תוכרז כשבת הוקרה לפצועי צה"ל

כך קבע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שהוציא הנחיה לכל רבני וגבאי בתי הכנסת לכבד את פצועי צה"ל ולהעלות אותם לתורה בשבת זו וכן לומר "מי שברך" מיוחד לרפואתם והצלחתם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/11/13 13:08 ג בכסלו התשעד

שבת פרשת "וישלח" תוכרז כשבת הוקרה לפצועי צה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

במסגרת יוזמת בני עקיבא להכרזת יום הוקרה לפצועי צה"ל, שייחול בכ"ט בנובמבר, נפגש השבוע מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג עם הרב הראשי, הרב דוד לאו, וקבעו כי שבת פרשת וישלח, תוכרז כשבת הוקרה לפצועי צה"ל.

בתחילת הפגישה סקר הירשברג, את השתלשלות היוזמה שהתחילה מתוך החלטה של בני הנוער במחוז דרום והתפשטה לגרעיני נחשון במחוז דן וירושלים ואף ציין כי בשנה שעברה התקיים פיילוט ראשוני מוצלח מאד בעיר באר שבע בהובלת ראש העיר מר רוביק דנילוביץ.

ניסים סלם, פצוע צה"ל שישב שלוש שנים בכלא בסוריה, סיפר על חשיבות היום מתוך מבטו האישי וסיפורו המרתק. נפתלי דרעי, דיבר על ההיבט הציבורי והכלל מגזרי שכולל בתוכו את כל תנועות הנוער.

בעת הפגישה סיפר הרב לאו, שכיהן כרבה של העיר מודיעין, בסיום כל טקס יום הזיכרון הוא הקפיד להזכיר גם את הפצועים. לדבריו, אשתו אמרה לו שהוא חוזר על העניין הזה כל שנה והוא אמר לה שעד שלא יהיה יום הוקרה מיוחד לפצועים הוא ימשיך להזכיר אותם בכל שנה.

הרב הכריז על שבת פרשת "וישלח" כשבת הוקרה לפצועי צה"ל. בשבת בה אנו קוראים על מאבקו של יעקב אבינו בשרו של עשיו שבסופו יצא צולע על ירכו אך עם היעוד והשם הגדול "ישראל". הרב הוציא הנחיה לכל רבני וגבאי בתי הכנסת לכבד את פצועי צה"ל ולהעלות אותם לתורה בשבת זו וכן לומר "מי שברך" מיוחד לרפואתם והצלחתם.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג אמר כי ”סקרנו את פעילות התנועה וציינתי את היוזמה המבורכת של מחוז דרום ולשמחתי, הרב דוד לאו, בא בקריאה לכלל הציבור לכבד את היום הזה ולהוקיר את שבת פרשת וישלח לפצועי חיילי צה"ל“.