שבוע אחרי הפריימריז: הרשימה לבית היהודי עדיין לא ברורה

בימים האחרונים נפוצות טענות מצד מועמדים על כך שהם ממוקמים גבוה מכפי שפורסם באמצעי התקשורת ברשימה. בכירים בבית היהודי משיבים: "אין דרך לדעת את המיקומים הסופיים כרגע"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/01/15 12:07 א בשבט התשעה

שבוע אחרי הפריימריז: הרשימה לבית היהודי עדיין לא ברורה
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

מאז הפריימריז בשבוע שעבר מספר מועמדים טוענים כי המיקומים שפורסמו על ידי המפלגה אינם נכונים, וכי הם נמצאים במיקומים שונים. בין היתר, נטען כי מיקומו של אביחי בוארון הינו 17 בעוד ברשימת הבית היהודי נכתב כי הוא במקום 19, וכי שרה אליאש ממוקמת במקום ה-21 ולא במקום ה-17 כפי שפורסם. נשמעו גם טענות בדבר מיקומו של מוטי יוגב במיקום גבוה יותר מכפי שפורסם.

בשיחה ל'כיפה' מבהירים בכירים בבית היהודי העוסקים בנושא כי המועמדים הקובעים את מיקומם על פי החוקה בצורה כזו או אחרת טועים, וכי כלל לא ניתן לדעת את המיקומים כרגע מכיוון שהרשימה עוד לא הושלמה באופן סופי.

"על פי החוקה של הבית היהודי ישנם חמשה שלבים עד שהרשימה יכולה להיות מוצגת באופן סופי, עד עתה נעשו 3 שלבים בלבד. כדי להגיע לרשימה הסופית יש צורך בשלב נוסף בו בנט יחליט האם ברצונו לבצע את האיזונים ברשימה על ידי השריונים שנותרו בידו ורק לאחר מכן בשלב האחרון ייבדק נושא שריון הנשים באופן סופי", הם מסבירים.

כזכור, לפני יומיים החליט היו"ר נפתלי בנט לאפשר ספירה מחודשת של הקולות בשל הטענות של חלק מהמועמדים לאי סדרים בספירה. בספירה החוזרת אכן נמצאו טעויות קלות אך ללא שינוי משמעותי ברשימה הסופית מלבד שינוי במיקום של שמעון ריקלין שזז מקום אחד אחורה ואילו פרופ' אשר כהן החליף את מקומו.

נראה כי המועמדים יאלצו להתאזר בסבלנות ולחכות להחלטתו של היו"ר בכדי לדעת את מיקומם הסופי ברשימה. כל טענה בדבר מיקומים כאלו ואחרים בכלי תקשורת מגזריים אינה כפי הנראה נכונה, לפחות לא על פי המידע המפורסם כרגע.