"רק גזר דין מוות לרוצחים יביא לנחמה"

רק חודשיים לאחר הרצח של נתנאל עראמי פרסמה היום הממשלה הודעת אבל על הירצחו. עו"ד ניזרי המייצג את המשפחה: "מצפים שרה"מ יבוא לנחם המשפחה ולא יסתפק בהודעה בעיתון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 19:12 ט בכסלו התשעה

"רק גזר דין מוות לרוצחים יביא לנחמה"
ארגון חוננו, צילום: ארגון חוננו

חודשיים מאוחר מדי. בעקבות החלטת בית המשפט על פרסום קביעת השב"כ והמשטרה לפיה רצח נתנאל עראמי הי"ד בוצה בידי ערבים על רקע לאומני, פרסמה הבוקר הממשלה בשמה ובשם ראש הממשלה מודעת אבל בעיתונות, בה הם משתתפים בצער המשפחה.

עו"ד חור אוריאל ניזרי, המייצג את משפחת עראמי מטעם ארגון חוננו, מתח ביקורת על העובדה שההודעה מגיעה לאחר חודשיים, בהם מעטים בלבד מחברי הממשלה הגיעו לנחם והתייחסו לרצח כלל. בדבריו אמר כי למרות הנחמה המאוחרת, את ההקשיים, הייסורים המיותרים והלילות הקשים בהם בני המשפחה לא נתמכו בידי הממשלה אין דרך להשיב.

"הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וממשלת ישראל, יש בה משום נחמה מאוחרת. אי ההכרה בזמן במשפחת ערמי, גרמה לעצב, לבדידות, ללילות קשים, ייסורים מיותרים וקשיים שהיו חלק משגרת היום יום של משפחת הנרצח, נוסף על האבדן הקשה של איבוד היקר מכל".

"את הלילות הללו לא ניתן להשיב. כעת אנו מצפים כי ראש הממשלה יבוא לנחם את המשפחה ולא יסתפק בלעשות זאת על גבי דפי העיתון", הוסיף עו"ד ניזרי.

במשפחת עראמי התייחסו להודעה והבהירו כי האיחור בן החודשיים אינו לגיטימי, אך יחד עם זאת, הם רואים בה תחילתה של נחמה. לדברי מרים עראמי, אמו של נתנאל, רק עונש מוות לרוצחים יביא לנחמה מלאה.

"אני לא מוצאת מילים להעביר את הרגשות של המשפחה מהאסון הכבד שפקד אותנו", אמרה מרים. "ליבנו כואב על האלמנה והיתומים שנשארו בלי אבא, ואנחנו מקוים שממשלת ישראל תדאג להביא את הרוצחים לדין ותגזור עליהם מוות. רק בכך נרגיש שממשלת ישראל עושה צדק עם העם ומביאה לנחמה עבורנו".

האם הוסיפה כי בני המשפחה עדיין כועסים על כך שהיו צריכים לרוץ לבתי המשפט בכדי לאפשר את קבורתו של נתנאל הי"ד, דבר שגרם להלנת המת.

ההכרה במשפחה הגיעה רק לאחר מאבק משפטי קשה ומורכב שניהלה המשפחה בסיוע ארגון חוננו. בסופו של דבר קיבל בית המשפט את עמדת המשפחה והורה על פרסום המניע לרצח.

ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה

(צילום: צילום מסך)