רצח באישור החוק

הרב שמואל אליהו לא מבין למה התעללות בבעלי חיים יכולה לגרום למעצר והתעללות בעוברים היא דבר שמקבלים עבורו משכורת

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/12/07 00:00 כ בטבת התשסח

אם מישהו היה לוקח חתול וחותך אותו חתיכה חתיכה עד שהיה מת, בודאי היה נכנס למעצר, נחקר ומסיים כמה חודשים בכלא. אם העיתונות הייתה מצלמת את האירוע בודאי הייתה משתמשת בכל המילים החזקות ששמורות במערכת שלה נגד התעללות בבעלי חיים. ובצדק. אנחנו נגד התעללות בבעלי חיים. שלושת אלפי שנים לפני שהעולם הנאור המציא את חוק צער בעלי חיים ציוותה התורה לא תקח האם על הבנים. גם לפרוק חמור שקורס תחת משאו. צער בעלי חיים הוא איסור מהתורה. היום הוא גם איסור חוקי. ברוך השם.


לעומת החתול המוגן על ידי החוק, העוברים במדינת ישראל של היום לא מוגנים על ידי החוק. כשרופאים בבית החולים ממשלתי או פרטי עושים "הפלה" בחלוק הלבן הם מקבלים על זה שכר. למרות שהם חותכים את התינוק החי לחתיכות חתיכות כמו שחותכים את החתול המסכן הם לא נחקרים ומובלים לבית המשפט. הם עושים זאת בחסות החוק ובאישורו.


בסופו של דבר העובר הזה הוא בן אדם קטן, כשמתבוננים בצילום רחם במהלך ההפלה רואים איך העובר "מבין" בחושיו מה שקורה סביבו. אפשר לראות איך הוא מנסה תוך כדי ההפלה לברוח מהסכין של הרופא, אבל, אין לו מקום לברוח, לבסוף נחתך ומת. לרופא יש מקום לברוח. גם לאמא. הועדה החליטה. ועדה ממשלתית בדקה והחליטה. הועדה אומרת - זה מותר. החוק התיר - זה בסדר. זו האחריות שלהם לא שלי. אני רק לחצתי עם הכפתור.


ביפן הייתה לפני כמה שנים הוראת חוק שאומרת כי אחרי הלידה שואלים את ההורים אם הם רוצים את התינוק או לא. לפעמים הם רוצים בן וזו בת. אולי העיניים לא בצבע הראוי. אולי התינוק לא מתאים לתוכנית הכלכליות של המשפחה (מכונית, הרחבת דירה?) היו עושים לו "דילול" - האחות מניחה לו בעדינות מטלית רטובה על אפו, קצת מפרפר, מכסים אותו בסדין נקי. וזהו.


למה התורה רואה בפרעה עריץ מושחת? למה זריקת הילדים למים הייתה נוראה כל כך? זה היה חוקי. זה התאים לתוכניות הממשלתיות שלו. זה התאים לצרכים של העם המצרי. הם היו צריכים בנות בלבד. מן הסתם זה גם אושר גם על ידי בית המשפט העליון של מצרים שאוכלס בשופטים מצריים אומרי "הן"? מה הכעס הגדול?


ההפלות של היום הם לא שונות בהרבה. תינוק במעי אימו הוא רכוש של אמא שלו בדיוק כמו שתינוק ביפן או ברומא היה רכוש של ההורים שלו. כמו שתינוקות במצריים היו רכוש של פרעה. הסיסמה "זכות האם על גופה" היא סיסמא בדיוק כמו "דילול" או "הפלה". מתחבאים אחרי מילים עדינות וסדינים נקיים.


מדינת ישראל מאבדת את הרוב היהודי של מדינת ישראל לדעת. היא הורגת במו ידיה בתקציב ממשלתי כל שנה עשרות אלפי ילדים גאונים יהודים כי ההורים שלהם רוצים להחליף מכונית. כי זה לא מתאים להם לתוכניות. מאלף ואחת סיבות טובות. האם הם היו מסכימים להרוג את אחד הילדים שלהם מאותם סיבות?

גם האמירה "תינוק אינו חי" אין לה שום מקום אחיזה במציאות. יש לתינוק את כל אברי הגוף כבר בחודשים הראשונים שלו. עיניים אוזניים ידים רגלים. חיים. תנועה. לב. מוח. רגשות. מחשבות. רצון ואהבה. למה להרוג אותו?