רפי אוסטרוף בקריאה לפלסטינים: אל תקבלו את המחבלים בחגיגות

"אני יכול להבין ואף לכבד פלשתיני היוצא להילחם בחיילי צה"ל", קובע יו"ר המועצה הדתית בגוש-עציון, "אך הרוצחים חפים מפשע – אינם גיבורים אלא רוצחים מוגי לב"

חדשות כיפה אורי פולק 17/10/11 10:45 יט בתשרי התשעב

רפי אוסטרוף בקריאה לפלסטינים: אל תקבלו את המחבלים בחגיגות

רפי אוסטרוף, יו"ר המועצה הדתית בגוש עציון וחבר תנועת המתיישבים "ארץ שלום", העביר קריאה פומבית לעם הפלסטיני - בדרישה כי יקבל בצניעות את המחבלים הרוצחים שישוחררו בעסקת שליט. במכתב שהגיע לידי כיפה קורא אוסטרוף לציבוריות הפלסטינית "להתנער מהערצת רוצחים".

תנועת "ארץ שלום" הינה תנועה המאגדת מתיישבים ביהודה ושומרון השואפים לקידום השלום והדיאלוג בינם לבין התושבים הפלסטינים בשטחי הרשות הפלסטינית. בראש התנועה עומד הרב מנחם פרומן, רבה של תקוע - ונכון להיום היא מוגדרת כתנועה שאיננה פוליטית, על אף שמעת לעת היא מפרסמת אמירות והצהרות הנוגעות לעניינים העומדים על סדר היום הציבורי.

"אני קורא לכל פלשתיני באשר הוא: אל תקבלו אותם עם אורז, אל תעשו מסיבות ולא קולולו. הם אינם גיבורים אלא רוצחים מוגי לב, אשר רצחו אזרחים חפים מפשע. אם יש סיכוי כלשהוא שישרור שלום בין העמים שלנו, אנא אנא התנהגו כמו שהמוסר והיושר מצפה ודורש. אין כבוד לרוצחים פחדנים", קורא אוסטרוף.

אוסטרוף מסביר כי אין לו טענה כלפי משפחות הרוצחים, שכן הם "שמחות שמחה טבעית של בן משפחה המתגעגע לאביו או לאחיו, על אף שהוא רוצח". הוא משווה בין שמחת המשפחות לבין משפחת שליט, אשר "דרשה את שחרור גלעד ללא חשבון. כך משפחות צריכות להתנהל". עם זאת, הוא קובע בדבריו כי הציבוריות הפלסטינית חייבת להתרחק מ"הערצת רוצחים".

חטא גזעני, רצחני, שאין עליו כפרה

"אני יכול להבין ואף לכבד פלשתיני היוצא להילחם בחיילי צה"ל", קובע אוסטרוף, "אין לי גם בעיה שהוא ישוחרר במסגרת של חילופי שבויים, תמורת חייל חטוף. בעיני הוא אמיץ שלקח נשק ויצא להילחם נגד האויב שלו. הוא האויב שלי, ואם אצליח אהרגנו, לפני שהוא יהרוג אותי, אך כמעשה התנגדות, זה מעשה לגיטימי בעיני. לא לגיטימי בשום פרמטר, ליטול חייהם של אזרחים חפים מפשע. זה חטא גזעני, רצחני, שאין עליו כפרה".

אוסטרוף טוען כי הוא "מצפה מהפלסטינים לאותה רמה מוסרית שאני מצפה מעצמי, לא פחות ולא יותר. כמו שאני מצפה שאף ישראלי לא יעשה מסיבה לעמי פופר או לברוך גולדשטיין, לו היה חי, כך אני מצפה מכם". הוא מסביר כי אם הציבוריות הפלסטינית תמשיך לתמוך ברצח אזרחים חפים מפשע, הרי שהדבר יפגע פגיעה משמעותית ביכולת להגיע להסדר שלום עתידי. "אנא, שכניי הפלשתיניים, למען עתיד השלום בינינו, אל תשתתפו במסיבות אלו", מסכם אוסטרוף.