רפאל טרבלסי יוביל את "הבית היהודי" בטבריה

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן נפגש עם פעילי "הבית היהודי" ועם טרבלסי, יו"ר הרשימה. התושבים ביקשו להקים מערך פעיל של רבני שכונות, שטרם קיים בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/13 19:45 יג באלול התשעג

רפאל טרבלסי יוביל את "הבית היהודי" בטבריה

בביקור שערך סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן אתמול (א') בטבריה, נפגש סגן השר עם תושבי העיר, יחד עם פעילים בבית היהודי ורבנים מהציונות הדתית בעיר. בהמשך לביקורם של נחי אייל מנכ"ל האיחוד הלאומי-תקומה-הבית היהודי והשר אורי אריאל לגיבוש המועמדים לרשימת הבית היהודי בעיר, ובראשם רפאל טרבלסי, נפגש סגן השר עם טרבלסי גם כן, לצורך קבלת סקירה על התקדמות התהליכים בעיר לקראת הבחירות המקומיות.

במהלך הכינוס הועלו מספר נושאים הקשורים לענייני הדת בעיר. כמו-כן הועלה הצורך בהקמת מערך פעיל של רבני שכונות. רבני השכונות יפעלו בריכוזי שכונות ויהוו מענה תורני והלכתי לכלל תושבי השכונות. כיום, בטבריה, בשונה מערים אחרות בארץ, אין מערך מסוג שכזה. סגן השר הבטיח לפעול ולקדם את הנושא.

נושא נוסף ומרכזי שהועלה בכינוס היה נושא הקמת ישיבת הסדר בעיר. רפאל טרבלסי, מועמד הבית היהודי לבחירות המקומיות בטבריה. "אנחנו כתושבים דתיים, מאמינים כי בניית ישיבת הסדר, תהווה מוקד למשיכת צעירים גם מחוץ לעיר טבריה אשר לאחר-מכן יוכלו להעתיק את מקום מגוריהם לעיר", מסביר טרבלסי, "כמו כן, הקמת ישיבת הסדר בעיר תביא לאלטרנטיבה לנוער אשר חפץ בשילוב של לימודים תורניים גבוהים לצד שירות צבאי שברובו קרבי. בנוסף, ישיבת ההסדר תהווה מוקד נוסף לקשר עם הקהילה לפעולות רבות לקראת חגי ישראל והעמקת הזהות היהודית- ציונית". הרב בן דהן הבטיח לגייס את כלל הגופים הקשורים למהלך הקמת ישיבת ההסדר בעיר.

בסוגיית המקומות הקדושים בעיר הודיע סגן השר לתושבים כי כבר הושג מימון לשיפוץ וטיפוח של קבר הרמב"ם. לאחר ששמע סגן השר כי ישנם מקומות קדושים בטבריה, כדוגמת קבר ר' מאיר בעל הנס, אשר סגור לקהל משעות הערב המוקדמות, הודיע סגן השר, כי כבר עכשיו יפעל בכל הכוח כדי להביא לפתיחת המקום בשעות גם יותר מאוחרות.

לסיום, סגן השר הרב בן דהן, חיזק את מועמד הבית היהודי בעיר, רפאל טרבלסי: "נציגות חזקה של הבית היהודי במועצה תקרין על כל העניינים האחרים שחשובים לתושבים, ותשפיע גם בתחום החינוך, המועצה הדתית והתרבות בעיר". עוד הוסיף סגן השר "יש רצון ויש יכולת לסייע, ובעזרת ה' נעשה ונצליח. כולנו נחזק את רפאל טרבלסי ואת הבית היהודי ונגיע להישגים אי"ה".

רפאל טרבלסי אמר כי ”זו ההזדמנות למשהו חדש בעיר טבריה בכל הנושאים שדוברו וגם בנושא הדתות. בשביל זה צריך כל קול וקול שיחזק אותנו. רק כך נוכל להביא לשינוי של ממש ולהנגיש יותר שירותי דת לכלל התושבים“.