"רעננים" סירבה להשתתף בכנס בו נכחו אנשי "נאמני תורה ועבודה"

התנועה סירבה להשתתף בכנס מאוחד של תנועות הנוער הדתיות בישראל, נגד פעולות "תג מחיר". הסיבה: מימון המועבר ל"נאמני תורה ועבודה" על ידי הקרן החדשה לישראל

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 10:50 ב בטבת התשעב

"רעננים" סירבה להשתתף בכנס בו נכחו אנשי "נאמני תורה ועבודה"
יחצ, צילום: יחצ

תנועות הנוער הדתיות בישראל קיימו אמש (ג') כנס ראשון בו השתתפו מאות בני נוער, שאף חתמו על עצומה המתנגדת לפעולות "תג מחיר" נגד צה"ל. את האירוע, בו השתתפו מרבית תנועות הנוער המובילות בציבור הדתי, החרימה תנועת "רעננים" - זאת בשל השתתפות תנועת "נאמני תורה ועבודה" באירוע.

ב"רעננים" השיקו באחרונה קמפיין מקוון שבמרכזו טענה כי הקרן החדשה לישראל מנסה "להשתלט" על הציונות הדתית באמצעות תרומות המועברות על ידיה אל תנועות וארגונים דתיים לאומיים. במסגרת הקמפיין קראו ב"רעננים" לאותן תנועות ובראשן "נאמני תורה ועבודה" ו"קולך", להתנתק לאלתר מהמימון המועבר על ידי הקרן החדשה לישראל.

בשיאו של הקמפיין החליטו ב"רעננים" להחרים את האירוע המאוחד של תנועות הנוער, כל עוד תנועת "נאמני תורה ועבודה" לא תודיע, בפומבי, על כוונתה להפסיק לקבל מימון מהקרן החדשה לישראל. ב"רעננים" הדגישו כי "דווקא באירוע מסוג זה, בו ניתן דגש לפגיעה בצה"ל ע"י פעולות תג מחיר, צריך לומר בקול חד וברור כי גם הקשר בין תנועת 'נאמני תורה ועבודה' לקרן החדשה לישראל - הוא פגיעה קשה בחיילי צה"ל".

יוני שטבון, יו"ר "רעננים", הסביר כי "הגינוי החריף לתופעת 'תג מחיר' ששותפים לה כל גווני הקשת בציבור הדתי לאומי, צריך לחול באותו כובד המשקל על תנועות בציונות הדתית, המשתפות פעולה עם הקרן החדשה לישראל, אותה הקרן שפועלת נמרצות להעמיד את קציני צה"ל לדין באשמת פשעי מלחמה".