רן ברץ המסביר הלאומי

ד"ר רן ברץ בדרך להתמנות לראש מערך ההסברה הלאומי, זאת למרות הביקורת החריפה שמתח בעבר על נשיא ארה"ב אובמה והנשיא ריבלין, נתניהו יכול לרשום לעצמו הצלחה נוספת במינוי נוסף שכנראה הצילח להעביר

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/07/16 10:33 כא בתמוז התשעו

רן ברץ המסביר הלאומי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זה עדיין לא רשמי אבל בפועל רן בץ החל להוביל ולנהל את מערך ההסברה הלאומי, כך פורסם אמש באתר nrg.


ד"ר ברץ, 42, תושב כפר אדומים, הוא דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, שירת ביחידת מודיעין מוטסת של חיל אויר, בעל עבר בתחום ההייטק, בשנים האחרונות הקים את תכניות הכשרת בכירים וסטודנטים בתחומי מדיניות שונים וייסד את אתר האינטרנט "מידה", ונחשב להוגה דעות מוכר בחוגי הימין החילוני.

בנובמבר 2015 הודיע נתניהו על מינויו של ד"ר ברץ לראש מערך ההסברה הלאומי, אך המינוי התעכב מאז בשל מספר סיבות.

תחילה, נחשף כי תקף בדף הפייסבוק שלו את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ובכירים נוספים בממשל האמריקני, הביקורת שהגיע עד הבית הלבן, עוררה זעם בקרב האמריקנים כשגם סגן הנשיא, ג'ון ביידן, וגם מזכיר המדינה, ג'ון קרי, הביעו את מורת רוחם מדבריו וממינויו של ברץ.

בהמשך נודע שכתב גם דברים חריפים על הנשיא ריבלין ("נראה לי שאפשר לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש; יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת"), מה שהוביל גם את בית הנשיא לפנות לנתניהו בנושא. ולבסוף, עלה גם קושי מצד נציבות שירות המדינה שטענה שברץ לא עומד בקריטריונים של תפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי.


לאחר שברץ התנצל על הדברים שכתב והתחייב שלא לכתוב יותר דברים פוליטיים ופוגעניים כלפי אחרים, היה נחוש נתניהו להעביר את המינוי וכך הוא אכן עשה אתמול, המינוי והתואר של ד"ר ברץ עדיין לא רשמי אך בפועל הוא כבר נטל חלק בפגישות עבודה והוא מתוכנן לנהל ולהוביל את תחום ההסברה.