רמלה סוערת: המתנ"ס למוסלמים הפך לבית מדרש

מועצת העיר רמלה החליטה לייעד מבנה לטובת הקמת בית מדרש עבור ישיבת "שעלבים" הפותחת שלוחה בעיר, אלא שערביי רמלה טוענים כי המבנה יועד למתנ"ס בעבורם

חדשות כיפה אורי פולק 30/05/11 10:12 כו באייר התשעא

רמלה סוערת: המתנ"ס למוסלמים הפך לבית מדרש
Gilabrand-cc-by-sa-3.0, צילום: Gilabrand-cc-by-sa-3.0

מועצת העיר רמלה סוערת בשל שאלת ייעודו של אחד המבנים הממוקמים בעיר, שתוכנן בראשונה לשמש כמתנ"ס לתושבי העיר המוסלמים - ולאחר מכן הוכשר להקמתו של בית מדרש עבור ישיבת ההסדר הפועלת בעיר.

הסאגה החלה כשהעירייה החליטה, באחרונה, להקצות את המתנ"ס המיועד למתנ"ס, לישיבת "שעלבים" שעתידה לפתוח שלוחה במקום. בציבור המוסלמי בעיר מזהים את הקמת בית המדרש היהודי כהתרסה נגדם והם טוענים כי ראש העיר הבטיח להם שהמבנה ישמש כמתנ"ס לילדים מוסלמים, ומזהירים כי הקצאתו לישיבת הסדר "תצית את העיר".

במבנה המתוכנן שכנה בעבר מחלקת ההנדסה של העירייה. לאחר מכן הוחלט שיוקצה למתנ"ס עבור המגזר הערבי בעיר. בישיבת המועצה האחרונה הוחלט לבטל תוכנית זו בטענה שהמבנה נדרש "לצרכים קהילתיים" של העירייה.

בית המדרש החדש צפוי להיפתח בשנה הבאה, לאחר עבודות שייעשו במקום. ראש העיר רמלה, יואל לביא, אמר כי ועדה ציבורית בחנה את הנושא, וטען כי "השפעת ההחלטה הזו היא כל כך שולית וכל כך זניחה, שמישהו מנסה לתת לה כותרת של 'יהוד העיר'".

"דרכי הפעולה דמוקרטיות ולא כפי שטוענים נציגי הציבור הערבי", טוען בשיחה עם כיפה גורם המקורב לישיבת ההסדר. "מחשבה לא מועטה הושקעה ברעיון הקמת בית המדרש. הכוונה היא להוסיף טוב לעיר וליהודים המתגוררים בה, ולא לגרוע חס ושלום - ואנחנו שמחים שהעירייה הביעה תמיכה בביסוס האחיזה היהודית-דתית בעיר", אמר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן