רכזים בבני עקיבא: לא להפעיל קיוסק בסניפים במהלך חודש ארגון

בסניפים רבים מפעילים 'קיוסק' במהלך חודש ארגון בו נמכרים ממתקים ושתייה קלה, רכזים וקומונריות של התנועה קוראים לעצור את התופעה מכיוון שהדבר מעצים הפערים הכלכליים בין החניכים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 11:20 ה בחשון התשעה

רכזים וקומונריות בבני עקיבא קוראים להפסיק להפעיל 'קיוסקים' בסניפי תנועת הנוער בחודש ארגון. בכל שנה, בצמוד לחודש ארגון, מתחילים בסניפים רבים להפעיל 'קיוסק', המוכר ממתקים ושתייה קלה. הרווחים מגיעים בדרך כלל לסניף ומשמשים לפעילויות שונות של החניכים.

לקראת תחילת חודש ארגון, שיתחיל במוצאי שבת, יוצא רכז מחוז דן של התנועה, יואל פרנקבורג בקריאה להפסיק להפעיל את הקיוסק מכיוון שהדבר מעצים את הפערים הכלכליים בין החניכים, וזאת על רקע נושא חודש ארגון 'יוצרים חברה צודקת'.

"לדעתי, אסור בסניפי בני עקיבא להפעיל קיוסק במהלך חודש הארגון. בכלל. ללא קשר לאן הולכים כספי הרווחים וללא קשר למחירי המוצרים. למה? בגלל מי שאין לו. ובגלל שלא נכון להבליט ולהעצים את הפערים הכלכליים בין חניכי הסניף. לדעתי, זה צעד אחד קטן ליצירת סניף צודק", כתב לסניפים השונים.

אל הקריאה הצטרפו מספר רכזים וקומונריות בערים שונות, אך לא ברור האם מדובר במגמה. ארגון בני עקיבא עצמו לא יוצא בקריאה להפסיק באופן גורף את הקיוסקים אך יחד עם זאת אמר דני הירשברג, מזכ"ל התנועה ל'כיפה' כי "כל קריאה שיש בה בכדי לשמור כל צמצום הפערים כבר בגיל צעיר יש בה ברכה, ויש חשיבות גדולה מאוד לחינוך כבר בגיל צעיר לתפיסה של הצנע לכת עם אלוקך ובמיוחד בתחום הרכושנות."

ליאב פילוסוף, קומונרית סניף אזור, "מדריכה בסניף העלתה בפני את העניין של בזבוז הכסף בקיוסק חודש הארגון, בעקבות הרצון שלה לשמור על שיוויוניות בין החניכים בסניף ואני מאוד מסכימה איתה. אני מתכננת להעלות את העניין מול המדריכים ומקווה להגיע איתם להחלטה שהשנה לא נפתח את קיוסק הסניף המסורתי של חודש ארגון, מתוך רצון ליצור שיוויוניות ולמנוע פער ואי נוחות שיכול להיווצר בין החניכים".

סניפים שונים אמרו כי לא יפסיקו את הקיוסק אך כן יגבילו את מחיר המוצרים לחמישה שקלים בלבד.