רישום כיהודי ייקבע על פי החלטת בתי הדין הרבניים

כך על פי הצעת החוק שאושרה על ידי מליאת הכנסת, הקובעת כי אדם שהוכר כיהודי בבית דין רבני, יוכר ככזה גם במרשם האוכלוסין של משרד הפנים. החוק עבר ללא מתנגדים

חדשות כיפה אורי פולק 05/03/12 19:52 יא באדר התשעב

רישום כיהודי ייקבע על פי החלטת בתי הדין הרבניים

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') סופית את הצעת החוק הקובעת כי אדם שהוכר כיהודי בבית דין רבני, יוכר כיהודי גם במרשם האוכלוסין של משרד הפנים. הצעת החוק עברה ללא מתנגדים, בתמיכת 14 חברי כנסת.

על פי הצעת החוק שהוביל ח"כ דוד אזולאי, לצד חברי כנסת נוספים, אם בית דין רבני יכיר באדם מסוים כיהודי, העניין יחייב את רישומו של אותו אדם כיהודי במרשם האוכלוסין. עם זאת, אדם לא יירשם כיהודי במרשם האוכלוסין אם הוא בן דת אחרת.

כמו כן נקבע בהצעת החוק כי בתי הדין יוכלו לשקול מחדש את יהדותם של המבקשים הכרה שכזו, גם אם אין בידיהם את המסמכים הנדרשים המוכיחים כי המבקש הינו יהודי. פקידי הרישום יוכפפו בכך לבתי הדין הרבניים, אשר יהיו הסמכות המאשרת את ההחלטה.

הצעת החוק הוגשה בעקבות שורה של מקרים בהם אזרחים שיהדותם אושרה בבתי דין רבניים, לא הוכרו כיהודים על ידי משרד הפנים, שטען כי פסק בית הדין הרבני אינו מהווה "תעודה ציבורית" או ראיה להיותם יהודים. באופן אבסורדי, ילדיהם של יהודים שנישאו כדת וכדין, לא הוכרו על ידי משרד הפנים ככאלו, חרף העובדה שבתי הדין הרבניים הכירו ביהדותם.