ריבונות ישראלית על כל שטחי יו"ש

עיתון חדש מטעם נשים בירוק מבקש להעלות מחדש את נושא סיפוח יהודה ושומרון לתודעה הציבורית. "בנייה והתיישבות לא מנעו ולא ימנעו נסיגה, ומשום כך הריבונות היא הכרח", אומרות היוזמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/14 15:31 יג בשבט התשעד

ריבונות ישראלית על כל שטחי יו"ש

דווקא עכשיו כשהדיבורים על הסדר מדיני הולכים וגוברים, יש בימין מי שלא חושש לדבר על סיפוח מלא של כל יהודה ושומרון. במקביל למסעות הדילוגים של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי וללחצים הבינלאומיים על ממשלת ישראל לקדם את התהליך המדיני עם הפלסטינים, ארגון נשים בירוק מוציא ב-150 אלף עותקים את הגיליון השני של עיתון ריבונות שמטרתו היא לקדם את הסיפוח המלא של כל יהודה ושומרון.

בימים האחרונים החלה חלוקת הגיליון השני של עיתונות "ריבונות" בהוצאת ארגון "נשים בירוק" ו"הפורום למען ריבונות". הארגון שאותו מובילות נדיה מטר ויהודית קצובר, מנסה להביא להנחיל לציבור המחנה הלאומי את תודעת האפשרות של סיפוח מלא של כל שטחי יהודה ושומרון כאופציה ריאלית וברת מימוש. "זאת הקריאה שלנו דווקא עכשיו לספח את כל יהודה ושומרון" אומרות קצובר ומטר

הגיליון השני של ריבונות הודפס במאה אלף עותקים בעברית וב-50 אלף עותקים בשפה האנגלית. בנוסף פתח הארגון אתר אינטרנט מיוחד בכתובת www.ribonut.co.il שבו ניתן לצפות בכל תכני העיתון.

תוכנו של העיתון מורכב ממאמרים וראיונות עם פוליטיקאים, אנשי אקדמיה ופעילי שטח מיהודה ושומרון אשר מסבירים את הסכנה שבחלוקת הארץ ואת האלטרנטיבה שברעיון הסיפוח המלא של כל שטחים יו"ש.

"נכון לימינו אלה אזורי יהודה ושומרון מוחזקים באופן חלקי בלבד בידי עם ישראל" נכתב במאמר המערכת של העיתון "לדאבוננו האזורים הללו לא סופחו עדיין למדינת ישראל. יש להשלים את המלאכה ולהחיל עליהם את ריבונות ישראל. ר' צדוק הכהן מלובלין טען שמצוות יישוב הארץ מתקיימת אך ורק אם היא מתבטאת בריבונות יהודית".

במאמר המערכת נכתב עוד "יש שיטענו שגם הריבונות עצמה אינה מבטיחה את אחיזתנו המלאה בארץ. כראיה לדבריהם הם יציגו את המציאות העגומה בנגב ובגליל. טעם רב יש בדבריהם ואכן ריבונות יש גם לממש בפועל, בשטח. משמעות המונח 'להיות ריבון' היא גם להחיל את המשפט, את השיפוט ואת המנהל של המדינה. מבין דפי עיתון זה נשלחת ברכת יישר כוח ענקית לכל העוסקים במלאכת הקודש של הרחבה וביסוס ההתיישבות, בגלוי ובסתר, אך עם זאת אין די בכך. בנייה והתיישבות לא מנעו ולא ימנעו נסיגה, ומשום כך הריבונות היא הכרח. ריבונות תוסיף נדבך נוסף על נדבך ההתיישבות המבצרים יחד את חומת אחיזתנו בארצנו".

אחת הסוגיות המעניינות היא סוללת הכותבים והמרואיינים אשר מאמריהם וראיונות עמם מופיעים בעיתון, כולם כצפוי אנשי ימים מובהקים אולם בהם גם כאלה שלא נתפסים כמזוהים עם רעיון הסיפוח המלא של כל שטחי יו"ש. בין הכותבים והמרואיינים בעיתון ניתן למנות את סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, יו"ר הקואליציה יריב לוין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין, השגריר בדימוס יורם אטינגר והפרופסור למשפטים יוג'ין קונטורוביץ.