רחוב זבולון המר

שר החינוך לשעבר יזכה לרחוב על שמו בירושלים. אילן רמון יצטרך להמתין

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 31/01/10 00:00 טז בשבט התשע

רחוב זבולון המר
רחוב זבולון אחר בירושלים, צילום zeevveez-cc-by, צילום: רחוב זבולון אחר בירושלים, צילום zeevveez-cc-by

שלושה אישים חשובים בציונות הדתית יונצחו בקרוב באמצעות קריאת רחובות בירושלים על שמם, כך הוחלט אתמול בישיבת מועצת העיר בירושלים. זאת בניגוד לאילן רמון ועוזי חיטמן שלא יזכו לרחוב על שמם.

זבולון המר ז"ל, יו"ר המפד"ל ושר החינוך לשעבר, יונצח ברח שבטי ישראל בסמוך למשכנו של משרד החינוך. הרב יוסף קפאח, מגדולי מפרשי הרמב"ם ומנהיג קהילת יהודי תימן, יונצח ברח לוד בעיר, הרחוב שבו התגורר עד לפטירתו, ואשר משפחתו מתגוררת בו עד היום. הרב קפאח זכה גם לתואר יקיר ירושלים וחתן פרס ישראל. עמנואל מידב, מראשי "עדת הצופים הדתיים" שהקים את שבט משואות ונפל במלחמת העצמאות בהגנה על הרובע היהודי בירושלים, יונצח ברחוב המוביל למשכן הצופים הדתיים, בסמוך לרחוב ש"י עגנון בבירה.

סגן ראש העיר ויו"ר המפד"ל-איחוד לאומי בירושלים, דוד הדרי אמר עם אישור ההחלטה: "זהו יום גדול לציונות הדתית ששלושה מבניה, שכל אחד חשוב וגדול בתחומו, יונצחו בירושלים". הדרי הביע את סיפוקו מהאישור שנתקבל במועצת העיר, לאחר שהמהלך להנצחתם שהחל בסיעת המפד"ל בעיר לפני כמה שנים בעידודו וביוזמתו של שמואל שקדי, זכה סוף כל סוף לצאת אל הפועל".

בהתייחס להנצחתו של זבולון המר אמר הדרי כי "המר שהיה שר חינוך אשר השפיע רבות על אופי המערכות החינוכיות בפרט, ועל אופייה של מדינת ישראל בכלל. על כן ראוי היה להנציחו בסמוך למשכנם של שרי החינוך ברחוב בו שוכן משרד החינוך".

לגבי החלטת הוועדה בנוגע לאילן רמון הוסיף הדרי כי "אנו אכן מוקירים ומעריכים את פועלו, אך אילן רמון כבר הונצח בירושלים בבית ספר הנושא את שמו בשכונת חומת שמואל. הוועדה החליטה להסתפק בהנצחה זו ולא לאשר הנצחה כפולה".

מוועדת ועדת השמות העירונית נמסר כי מכיוון שלא נמצאה זיקה מיוחדת של אילן רמון לעיר ירושלים, הוחלט שלא להנציחו במסגרת שמות הרחובות.