רופאים ערבים-ישראלים גורשו בקללות מאזור היישוב בת עין

הרופאים התארחו בבית ספר שדה כפר עציון וטיילו באזור, כעובדי קופת חולים כללית. כשהגיעו לאזור בת עין, גורשו בקללות גזעניות מהמקום. בבית הספר זועמים וקוראים להתיישבות לחשבון נפש

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/05/13 17:58 יט בסיון התשעג

רופאים ערבים-ישראלים גורשו בקללות מאזור היישוב בת עין
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מה קורה כשקבוצת רופאים, בהם רופאים ערבים, יוצאים לטייל בסמוך לישוב בת עין? הם מגורשים בקללות נמרצות. כך קרה רק לפני שבוע, כשבית ספר שדה כפר עציון אירח קבוצה של עובדי קופת חולים כללית במסגרת טיול עובדי הקופה עם בני משפחותיהם.

קבוצת המטיילים בהובלת בית ספר שדה כפר עציון יצאה לטייל במעיינות גוש עציון ותוך כך בחורבת הילל הנמצאת בכניסה לישוב בת עין. כשהגיע לחורבה זיהו אותה קבוצה מתושבי הישוב וגרשו אותם בקללות גזעניות.

"כשהגיעה הקבוצה הראשונה לתחילת המסלול בחורבת הילל הבחינו מספר תושבי בת עין, צעירים ומבוגרים שבקבוצה יש מספר מטיילים ערבים", מתאר ירון רוזנטל, מנהל בית הספר, במכתב שנשלח לתושבי גוש עציון. "מהר מאוד התאספה במקום חבורה קולנית ודרשה מהם להסתלק מהיישוב, וכן קיללה אותה בקללות גזעניות. למזלנו הרב הגיע למקום הרבש"ץ המקומי ולווה את הקבוצה אל מחוץ לתחומי היישוב וכך נמנעה פגיעה פיזית". יש לציין כי החורבה עצמה נמצאת מחוץ ליישוב וקבוצת המטיילים כלל לא נכנסה אליו.

רוזנטל מספר כי ילדי הרופאים היו מבוהלים גם לאחר האירוע ואף הוסיף כי שני רופאים ניגשו אליו ושאלו: "איך יכול להיות שאנחנו שמשקיעים את כל ימינו להציל את חייהם של יהודים בשגרה וכאשר אנו יוצאים לטיול אנו מגורשים מיישוב יהודי על רקע גזעני".

רוזנטל ציין במכתבו כי זו אמנם לא הפעם הראשונה שבבית הספר ”נתקלים בתופעה המכוערת הזאת והדבר ידוע כבר שנים“, אולם הפעם החליט לכתוב ולזעוק על ההתנהלות. ”לא נוכל לשתוק ולא להשלים עם כך שאורחים שלנו ספגו השפלה קשה וחוו רגעי פחד קשים“, כתב רוזנטל, "לעניות דעתי ישיבתנו בגוש עציון לא תארך ימים, אם לא תהיה מושתת על מסד מוסרי עמוק, מעשים גזעניים מסוג זה מקצרים את ימי הבית אשר בנינו בעמל רב על 'ההר הטוב הזה'". בזאת פנה אל תושבי גוש עציון ושאל: "איך נציג בפני עם ישראל את המפעל המפואר אשר בנינו כאן במשך שנות דור כשהכניסה לחלק מהיישובים אסורה לערבים אשר מהווים חלק מהחברה הישראלית?“.

רוזנטל ביקש בסיום מכתבו "לדרבן את הכוחות המתונים הדוממים בבת עין לקחת אחריות על הנעשה ביישובם, ואולי המנהיגות הציבורית המקומית בגוש עציון תטפל ביתר שאת בבעיה שעלולה לפגוע בבית המשותף של כולנו - גוש עציון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן