רוני בראון: איך נתנו לחייל עם הכיפה ועם פאות משתלשלות לשרת במודיעין

חבר הפאנל של התכנית המילה האחרונה, רוני בראון אמר היום בתכנית בנוגע לאישום שהוגש אתמול כנגד אלעד סלע מבת עין כי צריך לשאול איך הגיע למודיעין בחור עם כיפה ופאות משתלשלות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/04/15 13:34 כה בניסן התשעה

רוני בראון, חבר הפאנל של התכנית 'המילה האחרונה' דיבר היום בתכנית בגלי צה"ל על האשמתו של החייל אלעד סלע מבת עין בריגול חמור ויצא בהתבטאות יוצאת דופן, לדבריו צריך לשאול איך בחור עם כיפה ועם פאות משתלשלות יכול לשרת באגף המודיעין.

"בסוף היום אחרי שהמשפט הזה יסתיים, משהו צריך לב, מישהו צריך פה לבדוק, איך יכול להיות, שבחור כזה, שראיתי אותו אתמול, בטלוויזיה, שהוא.., אין נוער הגבעות - למרות שהוא בן 25, נשוי ואב לילדים - יותר ממנו, עם הכיפה ועם הפאות המשתלשלות האלה, איך בחור כזה, שהוא בשלב ב' בצבא, בגיל 25, שמים אותו באגף המודיעין, בחטמ"ר, בחטיבה מרחבית יהודה"

בראון שהגדיר את מקרהו של סלע כחתול שהושאר לשמור על השמנת עורר את זעמם של רבים במגזר הדתי שמחו על הקשר הבלתי קיים בין מעשיו של סלע לבין הכיפה והפאות.

כזכור, אתמול הואשם בריגול חמור החייל אלעד סלע, תושב בת עין בן 25 ואב לשני ילדים, ששירת כמש"ק מודיעין בחטמ"ר עציון.

סלע חשוד בהדלפת מידע לפעילים בהתיישבות על פעילות של צה"ל והמשטרה כנגד מתיישבים, וחיפוש מידע נוסף על פעילות השב"כ, המשטרה וצה"ל כנגד תושבים יהודים מיו"ש. סלע שוהה במעצר קרוב לארבעים יום, צעד שהצריך אישור מיוחד של הפרקליט הצבאי הראשי, שכן זמן חקירה רגיל המותר על פי חוק הינו 30 יום.

במהלך מעצרו ולאחר שנחקר במשטרה ובמצ"ח, הועבר סלע לחקירות שב"כ קשות, ונאסר עליו בצעד חריג לפגוש את עורך דינו עדי קידר מארגון חוננו.

"אני חושב שמישהו מאוד ספציפי בחלונות הגבוהים ביותר קיבל החלטה מאוד בעייתית ושנויה במחלוקת, ואני מאוד מקווה שעיון בחומר הראיות יעזור לי כדי להפריך את הטענה הזאת ויהיה מי שימצא לנכון, או בית הדין או הפרקליטות, לרדת מהעץ הזה ולהכניס את התיק לפרופורציות המתאימות", אמר קידר.

קידר מסכים כי המעשים שביצע סלע הם עבירה על החוק הצבאי, אולם אומר כי הפרשנות של הפרקליטות למעשים הינה מרחיקת לכת. "נקרה לפניו חומר שהוא חומר שקשור לחברים ושכנים, והוא מצא לנכון לשתף אותם. זו חריגה מסמכות אבל בטח ובטח שלא הייתה לו כוונה לפגוע בביטחון המדינה. אני חושב שמדובר בספקולציה ופרשנות, והנאשם עצמו כשקרא את החלק הפרשני של כתב האישום נדהם לראות את הדברים הללו ואני סמוך ובטוח שבשלב מסוים לאחר ניתוח נכון של התיק אנחנו נחזיר אותו לממדים הנכונים".

במידה וסלע יורשע בסעיף זה של ריגול חמור העונש המקסימלי עליו הוא מאסר עולם.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368