רוב מתיישבי יו"ש מתנגדים להתקפות נגד האלוף ניצן אלון

כך טוען מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ששיגר מכתב התנצלות פומבי למפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, זאת נוכח מסע ההכפשה נגדו. "הקיצונים תקפו והרוב הדומם בעיקר שתק", הוא מאשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/13 11:22 כח באלול התשעג

רוב מתיישבי יו"ש מתנגדים להתקפות נגד האלוף ניצן אלון
דובר צהל, צילום: דובר צהל

בחודשים האחרונים מתנהל מסע הכפשה מאורגן ומתוקשר כנגד אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון. האלוף מואשם בהפקרת דם המתיישבים, ברפיסות כלפי מתפרעים ערבים ובעובדה שאשתו כביכול מתנדבת במחסום ווטש. אולם רוב מתיישבי יו"ש מתנגדים להתקפות אלו אך רוב זה נשאר, ולא בפעם הראשונה, בגדר "רוב דומם".

לקראת ראש השנה החליטו בבי"ס שדה כפר עציון להתנצל בפני האלוף בשמם של אותו רוב דומם וטענו כי דווקא בתקופה בה מכהן האלוף כמפקד פיקוד מרכז, הן השנים השקטות והבטוחות יותר מאז שנות השבעים.

במכתב שכתב מנהל בי"ס שדה כפר עציון, ירון רוזנטל לאלוף, הוא ציין כי "בשנים האחרונות ישנו מיעוט קולני שבוחר לתקוף אישית, באופן קיצוני, את האלוף אלון בכל פעם שיש להם חילוקי דעות איתו. הביקורת הגיעה לשיאה סביב עלייה משמעותית בהיקף זריקות האבנים שחלה לפני מספר חודשים. הצבא טיפל בתופעה בחוכמה אולם המיעוט הקולני אשר כלל גם אנשי ציבור תקף ותקף את ניצן באופן אישי ואף בגוש עציון ארגנו הפגנה“.

”אמנם יכולים להיות חילוקי דעות עם הצבא אבל אותם צריך ללבן תוך כבוד הדדי ולא כמו בריונים בשוק“, הוסיף רוזנטל, שהאשים כי ”הקיצונים תקפו ותקפו והרוב הדומם בעיקר שתק“. רוזנטל חתם את מכתבו: ”מפסגת הרי גוש עציון שלוחה התנצלות לאלוף ניצן אלון על כך שלא דאגנו לבער את הרע מקרבנו ולא עמדנו כחומה בצורה להגן בשדה הציבורי על מי שמגן על חיינו כאן על ’ההר הטוב הזה‘“.