רוב הישראלים: אפשר להחזיק ביו"ש ולהישאר מדינה יהודית ודמוקרטית

כך עולה מנתוני "מדד השלום" שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה. עם זאת, 76% מהנשאלים טענו כי על אף שסתירה ביניהן איננה קיימת, הרי שהם מעוניינים במדינה יהודית על פני שליטה בשטחי יו"ש

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/12 14:26 טו בשבט התשעב

רוב הישראלים: אפשר להחזיק ביו"ש ולהישאר מדינה יהודית ודמוקרטית
אילוסטרציה eeeman-cc-by-sa, צילום: אילוסטרציה eeeman-cc-by-sa

54% מהציבור במדינת ישראל סבור כי אין סתירה בין המשך שליטתה של מדינת ישראל על כל שטחי יהודה ושומרון לבין המשך היותה מדינה יהודית ודמוקרטית - כך עולה מנתוני "מדד השלום" לחודש ינואר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, המתפרסמים היום (ד').

עם זאת, בפני הנשאלים בשאלון הוצגה הדילמה לבחירה בין מדינה יהודית לבין שליטה בשטחי יהודה ושומרון, כשרובם, 76% במספר, השיבו כי הם מעדיפים מדינה יהודית. מרבית השאלון עסק הפעם בעניינים חברתיים, ממנו עולה כי המחאה החברתית מהקיץ האחרון עדיין נותנת אותותיה, וכי העם שואף לרווחה כלכלית אף לפני חזון השלום.

34% מתושבי ישראל אמרו כי הנושא שצריך לעמוד בראש סדר העדיפויות הוא הנושא הכלכלי-חברתי, 20% חושבים שהנושא הביטחוני הוא החשוב ו-17% חושבים שהשגת שלום עם הפלסטינים זה הדבר החשוב ביותר ו-13% חושבים שפתרונות דיור הם הדבר הבוער ביותר.

אחת המסקנות הבולטות מהשאלון הייתה ביחס לציבור החרדי, כשרק 5% מהנשאלים השיבו כי לדעתם הנושא החשוב ביותר על סדר היום הציבורי הוא טיפול בחובות של הציבור החרדי במדינת ישראל.