רדיו תל אביב: פני שבת נקבלייט

קצת נחת רוח יהודית לאלו מבינינו שמאזינים לרדיו תל אביב: תוכנית חדשה בנושא יהדות עולה לאוויר.

חדשות כיפה אדם צחי 01/07/08 00:00 כח בסיון התשסח

קצת נחת רוח יהודית לאלו מבינינו שמאזינים לרדיו תל אביב: תוכנית חדשה בנושא יהדות עולה לאוויר, קבלייט שבת שמה. למי שמתקשה בפענוח שם התוכנית נסביר - קבלת שבת, אבל בלייט.

התוכנית, בהנחיית קובי סלע (ערוץ 7, "בשבע", "בקהילה") ומנחם טוקר (ערוץ 7, רדיו קול חי, רדיו ירושלים) עומדת לעלות לאוויר ביום שישי, ט תמוז, בשעה 13:00. בין שלל פינות התוכנית (שאורכה, אגב, שעתיים), ניתן למצוא ראיון שבועי עם זמר מסצנת המוזיקה היהודית, פינה קבועה של הרב לאו, חידוני SMS בנושאי יהדות, ביקורת מסעדות כשרות ואתרי בילוי לדתיים, ושו"ת מאזינים עם הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף. בפינה נוספת יתארחו בכל שבוע ידוען (סלבריטאי) דתי וידוען חילוני, וייאלצו להפגין את הידע שלהם על עולמו של האחר. בתוכנית הראשונה, לדוגמא, יתארחו בפינה זו ירון תאני (המגיש המיתולוגי של תוכנית ההיפ-הופ עסק שחור) וקובי אריאלי.


רדיו תל אביב 102 FM הינה תחנת רדיו אזורית הפועלת משנת תשנ"ו, ומשדרת בעיקר מוזיקת להיטים גלגל"צית ותוכניות מלל בתחום האקטואליה וההומור. בין שדרניה ניתן למצוא את יואב קוטנר, שי ודרור ושרון מולדאבי.


מנחם, איך ההרגשה להגיע לאולפני רדיו תל אביב?

"תשמע, להגיע לאולפני רדיו תל אביב בנמל תל אביב, להריח את מלח הים, לדעת שאתה נמצא בין שרימפס לקלמארי ואתה אמור להגיש במקום הזה תוכנית יהדות, אין יותר מזה הרגשת שליחות. שאלתי את הרב שלי מה דעתו בעניין, והוא אמר לי: אם אתם יכולים לאפשר לחילונים להיחשף למסורת בצורה כזו - אהלן וסהלן.

אני חייב לציין שהשידור יחד עם קובי סלע הוא סגירת מעגל בשבילי. את קובי פגשתי לפני 13 שנה בבית כנסת בבית וגן, כשהייתי בחור ישיבה ירושלמי, וקובי כבר כוכב עולה בערוץ 7. סיפרתי לו על החלום שלי לעשות משהו ברדיו, להגיש תוכנית חסידית, והוא דאג להכניס אותי לשם. עכשיו אנחנו נפגשים ברדיו תל אביב".