רגע לפני: ישיבה של הוועדה למינוי דיינים לפני האולטימטום של בג"צ

מחר (ג) בשעה 15:30 אם לא יחולו עיכובים נוספפים ודחיות כמו בשלוש הפעמים הקודמות, תתכנס הוועדה למינוי דיינים כדי לנסות ולעמוד בזמן האחרון שקבע בג"צ לביטול המינויים הזמניים

חדשות כיפה משה מאירסדורף 11/07/16 10:26 ה בתמוז התשעו

רגע לפני: ישיבה של הוועדה למינוי דיינים לפני האולטימטום של בג"צ
מימין: עו"ד רוזנבלט, רחל לבמור, ח"כ סוויד, השרה שקד, (flash90(, צילום: מימין: עו"ד רוזנבלט, רחל לבמור, ח"כ סוויד, השרה שקד, (flash90(

חברי הוועדה למינוי דיינים קיבלו היום הודעה כי מחר (ג) בשעה 15:30 תתכנס הוועדה כדי לנסות ולסגור סופית את נושא מינוי הדיינים לבית הדין הגדול ובית הדין האזורי.

זו ההזדמנות הכמעט אחרונה לאחר שבג"צ נתן לפני כחודש ארכה עד יום שישי הקרוב למנות דיינים לבית הדין הגדול. לאחר הזמן הזה ייאלץ בית הדין הגדול לפעול רק בהרכב רגיל כלומר שלושה דיינים: שנני הרבנים הראשיים והרב אליעזר איגרא שמונה לפני תקופה קצרה.

חברת הוועדה עו"ד אפרת רוזנבלט: "אני מברכת את יו"ר הוועדה השר שטייניץ על כך שנענה לדרישתי לכנס ישיבה נוספת בדחיפות. אעמוד על כך שתיערכנה הצבעות לבחירת דיינים לבית הדין הגדול ולבתי הדין האזוריים. בעזרת ה' נבחר מחר דיינים מצויינים, לרווחת הבאים בשערי בתי הדין".

בחודש האחרון בוטלו כל הדיונים שנקבעו בשל 'קשיי הגעה' ובעצם בגלל חוסר הגעה להסכמות ורצון של ש"ס למשוך זמן עד לגמר כהונתה של חברת הוועדה, הטוענת הרבנית רחל לבמור.

יו"ר הוועדה, השר יובל שטייניץ אמר בראיון ל'כיפה' בשבוע שעבר: "ברור שיש גבול. אני אומר בצורה החד משמעית שבדיון בשבוע הבא אני אכנס את הוועדה ואצביע בכל פורום גם אם יהיו כאלה שייעדרו וגם אם אין הסכמות".