רב, פרופסור ויושב ראש

יושב הראש של מפלגת הבית היהודי הוא הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, רב שכונה בחיפה ופרופסור למתמטיקה בטכניון

חדשות כיפה אלעד רותם 09/12/08 00:00 יב בכסלו התשסט

יו"ר מפלגת "הבית היהודי" הוא הרב פרופ דניאל הרשקוביץ. הרשקוביץ נבחר לאחר דיוני המועצה הציבורית בראשות האלוף במיל יעקב עמידרור, שנמשכו אמש משעה 19:30 ועד שתים עשרה בלילה. לבחירה קדמה החלטה שנתקבלה ביום חמישי, לפיה יושב הראש לא ייבחר מתוך חברי הכנסת המכהנים אורלב, אריאל ואלון, אלא מבין ה"חדשים" - הרב פרופ דניאל הרשקוביץ, אבי וורצמן, מנכ"ל תנועת "מבראשית", והרב אליהו בן דהאן, מנכ"ל בתי הדין הרבניים. ההחלטה על מינויו נתקבלה בתום דיון, בו הציג הרשקוביץ בפני חברי המועצה את השקפת עולמו ואת היעד אליו ישאף להוביל את רשימת "הבית היהודי".


שוקדים על מלאכתם, הועדה המסדרת


הרב פרופ דניאל הרשקוביץ (55), יליד חיפה, הוא רב שכונת אחוזה בחיפה, ופרופסור למתמטיקה בטכניון. את התואר הראשון שלו במתמטיקה השלים כבר בגיל 20. הוא פרסם למעלה משמונים מאמרים מדעיים מתמטיים בעיתונות האקדמית, לימד כפרופסור במשך שלוש שנים באוניברסיטת ויסקונסין בארה"ב, שימש כראש היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של הטכניון, כדיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון, וכיום מכהן כיו"ר ארגון הסגל האקדמי בטכניון. למד בישיבת מרכז הרב, ובצבא שירת כקצין בתפקיד רב סרן בחיל המודיעין. הוא אב לחמישה ילדים, סב לשמונה נכדים, ונשוי לשמעונה, מנהלת בית ספר לחינוך מיוחד. הרשקוביץ היה חבר מרכז המפד"ל עד התפרקותה.


ההחלטה על בחירת יושב הראש נדחתה מיום חמישי ליום אמש מכיוון שהרב פרופ הרשקוביץ שהה בחו"ל. לחצים כבדים הופעלו במשך כל ימי הדיונים על האלוף במיל עמידרור להציג את מועמדותו לתפקיד. הלחצים כללו איומים לפרק את המפלגה החדשה אם זה לא יעמוד בראשה, אך עמידרור עמד בסירובו שלא להיכנס לפוליטיקה.


בחודש החולף הועברה ביקורת נוקבת על המועצה הציבורית, בשל החלטתה לבטל את הפריימריז הפתוחים לציבור ולבחור את יושב הראש בעצמה. זו הייתה גם הסיבה המרכזית לפרישתם של חברי הכנסת אפי איתם, אריה אלדד ויצחק לוי מן המפלגה.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368