רב נעצר באוושוויץ לאחר שקבוצתו שרה 'אני מאמין'

הרב רפי אוסטרוף נעצר לאחר שקבוצה בראשותו שרה 'אני מאמין' במחנה ההשמדה אושוויץ. "לא ייתכן ששומרי המחנה צועקים על יהודים ששרים את השיר ששרו הנרצחים בדרכם למוות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/14 14:10 ז באב התשעד

רב נעצר באוושוויץ לאחר שקבוצתו שרה 'אני מאמין'
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לא יאומן. ביום שישי האחרון נעצר הרב רפי אוסטרוף, ראש המועצה הדתית בגוש עציון, לאחר שקבוצה בראשותו שרה 'אני מאמין' במחנה ההשמדה. “אני מדריך קבוצה של בני עקיבא מאוסטרליה ודרום אפריקה”, סיפר הרב בעמוד הפייסבוק שלו. "החבר'ה שרים שירים שונים כנהוג במסעות. השתדלנו תמיד לא להפריע. בכל מקום, כולל בתא הגזים השומרים צועקים עלינו שלא נפריע. היינו באזור מבודד במחנה, החבר'ה שרו 'אני מאמין'".

לדבריו רדף אחריהם שומר וצעק עליו שישתיק אותם. “אמרתי לו שאין לי שליטה על זה והם קראו למשטרה ודרשו לעצור אותי. ויכוחים וצעקות, ובסוף זה נגמר ב-1000 זלוטי קנס. לדבריו, בשל קרבת האירוע לכניסת השבת העדיף לקבל קנס ולא להיעצר. “ביקשתי מהשוטר לכתוב בתלונה 'קנס על שירה בבירקנאו' והוא סירב", כתב.

"לא ייתכן להתייחס לקבוצת יהודים כאילו הם תיירים המבקרים במחנה. בקבוצה שלי היו חניכים שהסבא וסבתא שלהם היו אסירים או נרצחו שם. בכינו לא מעט. ובכל מקום השומרים צועקים עלינו", הוא זועם ודורש התנצלות רשמית מהנהלת המחנה. “לא ייתכן ששומרי המחנה מרשים לעצמם לצעוק על יהודים ששרים את השיר ששרו הנרצחים בדרכם למוות".