רב יהודי אתיופיה: "היינו עולים חדשים - עכשיו תפקידנו לשרת את כל העם"

הרב הראשי לישראל ורב יהודי אתיופיה העניקו תעודות לתלמידי רבנות יוצאי אתיופיה אשר סיימו בהצלחה לימוד דיני חופה וקידושין במכון אביב התורה ביפו

חדשות כיפה משה מאירסדורף 29/11/16 19:38 כח בחשון התשעז

ערב חג הסיגד בו ציינו יהודי אתיופיה במשך הדורות את כמיהתם לארץ ישראל, התקיים בישיבת "עטרת נחמיה" בתל אביב טקס מרגש בו הוענקו תעודות ל-12 תלמידי מסלול מיוחד להכשרת רבנים בני העדה האתיופית אשר סיימו בהצלחה לימוד דיני חופה וקידושין.

במרכז האירוע התקיים שיעור מיוחד מפי הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א, בהשתתפות כלל תלמידי הישיבה. הרב הראשי בירך באופן מיוחד את מקבלי התעודות וברך אותם שיזכו ללכת בדרך של "כוחא דהיתרא" יחד עם יראת שמים - להיות בעלי אומץ להתיר כאשר הדבר אכן מבוסס ונכון מבחינה הלכתית אולם להיזהר חלילה שלא להתיר את האסור.

ראש הישיבה ורב העיר פ"ת, הרב מיכה הלוי, ברך את התלמידים ואמר כי "דרכה של הישיבה היא להעמיד אנשים שייקחו אחריות על מסורת התורה בעם ישראל. זכות גדולה היא לנו שמדי שבוע מגיעים לכאן בני העדה הלומדים כאן לבחינות הרבנות ואף זכינו ב"ה השנה להקים ביפו כשלוחה של הישיבה, בית מדרש במתכונת מלאה המתמקד בהכשרת רבנים בני העדה".

[embed]

]

הרב הראשי ליהודי אתיופיה, הרב יוסף הדנה, סיפר על המאמץ הגדול שנדרש מהתלמידים בכדי להתמיד בלימודי הרבנות "ישנם תלמידים שמגיעים בכל שבוע מהצפון ומהדרום בכדי להשתתף בלימוד. אני מאחל לרבנים החדשים שיזכו לשרת את הקהילה, אך לא רק את הקהילה שלנו, היינו עולים חדשים אבל זהו, נגמר, עכשיו תפקידנו לשרת את כל עם ישראל".


(צילום: מיקי רייקין)

הרב יהודה סהלה, רב יהודי אתיופיה בת"א יפו, אשר עומד בראש התוכנית, סיפר את סיפורו האישי "לפני שנים זכיתי שהרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה וראש הישיבה שבה אנו מקיימים את האירוע המיוחד הזה היום, הדריך אותי וסייע לי בכדי להגיע למקום בו אני עומד. החלטתי שכפי שעזרו לי כך אני צריך לעזור לאחרים. התייעצתי עם הרב הדנה והנה זכינו לכך שתלמידים בני העדה מסיימים היום לימודי חופה וקידושין ועוברים את מבחני הרבנות".

הטקס החגיגי מהווה ציון דרך בפעילותו של הרב יהודה סהלה, רב יהודי אתיופיה בת"א-יפו להכשרת דור חדש של רבנים ומנהיגי קהילות בני העדה האתיופית אשר ישרתו ויפעלו בקהילות העדה בכל רחבי הארץ. הרב סהלה, בוגר ישיבת עטרת נחמיה בת"א, הקים בשיתוף עמותת אביב התורה את בית מדרש המתמקד בהכשרת רבנים יוצאי אתיופיה. תלמידי תוכנית בית המדרש משלבים כבר במהלך לימודיהם פעילות בקרב קהילת העולים ביפו הכוללת שיעורים ולימוד עם מבוגרים וצעירים, הכנה לבר מצווה, ליווי משפחות הקהילה בשמחות ובאבלות ועוד.


(צילום: מיקי רייקין)