רב העיר באר שבע: לא נכבד את חוק פתיחת אזורי הרישום

הרב יהודה דרעי, אחיו של אריה דרעי ורב העיר באר שבע, הצהיר כי לא יציית לחוק פתיחת אזורי הרישום. עד אישור הרבנים הראשיים יאלצו אלפים להמשיך להגיע למועצה הדתית בעירם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/14 13:24 כט באדר ב'

רב העיר באר שבע: לא נכבד את חוק פתיחת אזורי הרישום
יחצ, צילום: יחצ

מהפכת אזורי הרישום של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן יצאה לדרכה לפני כחודש אך מהחלטת הרבנות הראשית עולה כי כל עוד היא לא קיבלה את גושפנקת הרבנים הראשיים והמועצה, יאלצו אלפים להמשיך לכתת רגליהם למועצה הדתית במקום מגוריהם על פי תעודת הזהות מכיוון שכרגע נדרשת הצגת תעודת רווקות ואישור יהדות מהרבנות במועצה הדתית המקומית.

בעוד פתיחת אזורי הרישום אמורה הייתה למנוע את כיתות הרגליים של אלפים למועצה הדתית במקום בו הם רשומים בתעודת הזהות שלהם, בפועל עולה מהוראת הרבנות הראשית היום כי הם יאלצו להגיע למועצה הדתית באזור מגוריהם עד הגשת חוות דעתה של ועדה לבדיקת היישום בפועל לרבנים הראשיים. כל עוד לא הוגשו ההמלצות ולא אישרו הרבנים הראשיים, עדיין נדרשת הצגת תעודת רווקות ואישור יהדות מהרבנות במקום המגורים, כך שלמעשה חוק פתיחת אזורי הרישום הינה מעוקרת כוח בפועל.

על פי טענות המשרד לשירותי דת, מאז החל הליך הרישום הממוחשב לנישואין סיימו 3700 זוגות את ההליך במועצות הדתיות ברחבי הארץ. המועצה הדתית היחידה אשר אינה מחוברת הינה ירושלים

במהלך דיון במועצת הרבנות הראשית היום (ב') בהשתתפות סגן השר לשירותי דת, אמר הרב אלי בן דהן כי "אזורי הרישום פתוחים וישארו פתוחים. מעל 3,000 זוגות כבר נרשמו".

כזכור, אזורי הרישום נפתחו לקראת סוף פברואר 2014 ומאז החלו בתהליך רישום הנישואין הממוחשב סיימו 3,721 זוגות את הליך הרישום ב-148 לשכות רישום נישואין ברחבי הארץ כשבחודש מרץ בלבד החלו את ההליך קרוב ל-3,000 זוגות.

עוד נודע כי רק המועצה הדתית בירושלים עודנה בתהליכי התחברות למערכת הממוחשבת לרישום הנישואין. על פי גורמים בעיר, חלק מהבעיה הינה היעדרותו של רב המכהן כרב הראשי של העיר, דבר אשר הופך כל פרוצדורה פשוטה למסובכת בשל הפוליטיקות השונות. גורמים אשר אינם מעוניינים במהפכות כדוגמת הרישום לנישואין, בעקבות החלטות פוליטיות שונות, מעכבים את ההליך בעיר.

"המערכת הממוחשבת מנגישה את רישום הנישואין לכל זוג הבא להירשם לנישואין ברחבי הארץ ומתקנת תקלות הלכתיות חמורות שהתרחשו שנים ואני קורא לרבנות להצטרף למהלך חשוב זה", אמר סגן השר בן דהן במהלך ישיבת מועצת הרבנות. הרב דוד לאו, נשיא מועצת הרבנות והרב הראשי לישראל הביע תמיכתו במהלך.

עם זאת גורמים שונים במועצת הרבנות הראשית מסרו כי אינם מתכוונים לציית לחוק. הרב יהודה דרעי, אחיו של אריה דרעי ורב העיר באר שבע אמר כי "אנחנו לא נכבד את החוק, עדיף שיבטלו את חוק פתיחת אזורי רישום לנישואין".

מהרבנות הראשית נמסר כי המועצה דנה בעניין והחליטה כי תמונה ועדה לבדיקת היישום בפועל. הוועדה תגיש לרבנים הראשיים את חוות דעתה. כל עוד לא הוגשו ההמלצות ולא אישרו הרבנים הראשיים, עדיין נדרשת הצגת תעודת רווקות ואישור יהדות מהרבנות במקום המגורים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן