רב הכותל: אין אמת בשמועות על העברת קבר דוד לוותיקן

על רקע פינויים של פעילים ממתחם קבר דוד המלך מבהיר הרב רבינוביץ כי "יש מתחים גדולים, חלקם מבוססים על שמועות שכביכול יש כוונה להעביר הקבר לידי הוותיקן. לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/15 10:55 יד בסיון התשעה

רב הכותל: אין אמת בשמועות על העברת קבר דוד לוותיקן
Corky Buczyk / Shutterstock.com, צילום: Corky Buczyk / Shutterstock.com

לאחר מחאה מצד פעילים בקבר דוד המלך בהר ציון, מפונים בדקות אלו הפעילים על מנת לאפשר קיום טקס נוצרי במתחם.

על פי סיכום ישן בין מדינת ישראל לכנסיות הנוצריות, מותר לנוצרים לקיים מספר פעמים בודדות בשנה תפילות במתחם הקבר, כשרוב הזמן מדובר רק על חדר הסעודה האחרונה - שם על פי המסורת הנוצרית היה יש"ו בשעות קודם לתפיסתו על ידי הרומאים והוצאתו להורג - ובחלק מינורי - מספר דקות מצומצם בשנה - מותר להם להתפלל במתחם הקבר כולו.

הפעילים היהודיים התבצרו אתמול במתחם הקבר ולא איפשרו את קיום התפילה במקום, ועל כן תפילת הנוצרים נדחתה ביממה, תוך קיום מיסה אתמול בצהריים בחדר הסעודה האחרונה, ובדקות אלו כאמור מפונים הפעילים מהמתחם על מנת לאפשר קיום תפילת הנוצרים במתחם כולו.

צפו במחאה אתמול:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/61201528452.MP4[/embed]

בתוך כך, התייחס הבוקר (ב'), ברדיו קול ברמה, הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, לאירועים סביב קבר דוד המלך, והבהיר כי הידיעות לכאורה על השתלטות נוצרית על קבר דוד מקורן בשמועות בלתי מבוססות.

"אין ספק שיש שם רגישות גדולה מאוד, יש מתחים גדולים מאוד חלקם לא מבוססים, חלקם על בסיס של שמועות שכביכול יש כוונה להעביר את קבר דוד המלך לשליטת הוותיקן זה לא היה ולא נברא, אבל מספיק שמועות כדי לעורר כל מיני אמוציות ותחושות כבדות שקבר דוד המלך ככה יראה"

הרב רבינוביץ הוסיף שישנן הבנות לפחות לגבי הקטרת הקטורות בטקסים נוצריים במתחם הקבר וכי הדבר לא יתאפשר.