רבני צהר: "השר שטייניץ נכנע ללחצים חרדיים"

בארגון רבני צהר תוקפים את יו"ר הוועדה למינוי דיינים על הפקרת בתי הדין. חברת הועדה אפרת רוזנבלט: "אעמוד על כך שבשבוע הבא תתקיים ועדה גם ללא הסכמות"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 06/07/16 16:15 ל בסיון התשעו

רבני צהר: "השר שטייניץ נכנע ללחצים חרדיים"
מיקי לנגנטל, צילום: מיקי לנגנטל

ביטול הוועדה למינוי דיינים בפעם השלישית, גררה תגובה קשה נגד יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ שנכנע ללחצי החרדים לא לכנס את הוועדה ולהצביע ולהביא לידי ביטוי את הרוב הציוני בוועדה. בתגובם אמרו בארגון רבני צהר: "הארגון רואה בחומרה רבה את ביטול דיוני הוועדה למינוי דיינים בראשותו של השר שטייניץ. הליכוד והעסקנים החרדים הפקירו את המתדיינות והמתדיינים בבתי הדין. משמעות ביטול הוועדה היא הפסקת כל הדיונים בבית הדין העליון ועינוי דין עבור רבים.

השר שטייניץ יכול היה להוביל מהפכה ולהמליץ על דיינים המחוברים למציאות הישראלית ובמקום זה בחר להיכנע ללחצים פוליטיים מהמגזר החרדי. אנו מקווים כי השר שטייניץ והליכוד יתעשתו ויובילו את המהפכה יחד עם השרה שקד וחברות הוועדה הנוספות למען כלל הציבור הישראלי".

חברת הוועדה עו"ד אפרת רוזנבלט הסבירה בתגובתה את החמצת ההזדמנות ההיסטורית למינוי דיינים לבתי הדין: "רוב חברי הוועדה התייצבו במועד, וחבל שהישיבה בוטלה. ניתן היה לבחור היום דיינים מעולים אשר המערכת היתה מתברכת בהם, ואשר היו עשויים לשפר את המצב השורר בבתי הדין ולהקל על סבלם של המתדיינים. אעמוד על כך שבשבוע הבא תיערך הצבעה בכל מצב, גם אם חלק מחברי הוועדה לא יגיעו וגם אם לא תהיינה הסכמות. אנו חברי הוועדה חייבים לעשות זאת למען ציבור המתדיינים, ובדחיפות".

מנכלית ארגון מבוי סתום עו"ד בתיה כהנא דרור: זו כבר הפעם המי יודע כמה שאריה דרעי דוחה את כינוס הועדה למינוי דיינים באמצעות תרגילים בוטים במטרה לשמור על האינטרסים שלו תוך כדי רמיסת האינטרס של הציבור הישראלי".

כהנא דרור מדגישה כי, ידי נציגי הבית היהודי שאינם מאיימים בפרישה מהממשלה על רקע המשבר אינם נקיות: "יש להרים את המסך מעל בחירת הדיינים ולהביא את המשבר לפתחו של ראש הממשלה ולדרוש את כינוס הועדה ובחירת דיינים גם ללא הסכמות עם דרעי וקבלת התכתיבים שלו על זהות הדיינים הדתיים שייבחרו.