רבני החרד"ל לנתניהו: מנע את חוק הגיור של בנט ולבני

במכתב בהול ששלחו הרב מרדכי שטרנברג, הרב דוב ליאור והרב דוד חי לראש הממשלה כתבו הרבנים: "כל הצעה בנושא הגיור שאינה מוסכמת ומקובלת על הרבנות הראשית, תפגע באחדות העם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/08/14 19:55 ב באלול התשעד

רבני החרד"ל לנתניהו: מנע את חוק הגיור של בנט ולבני
אילוסטרציה: יחצ, צילום: אילוסטרציה: יחצ

רבני החרד"ל מגבירים את הלחץ. הבוקר (ה') שיגרו רבנים בכירים מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו בו ביקשו ממנו למנוע את חוק הגיור של השרים נפתלי בנט וציפי לבני להגדרתם. על המכתב חתומים ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג, הרב דב ליאור והרב דוד חי.

"הונחה בפנינו הצעת המחליטים של שרת המשפטים, ציפי לבני והשר לשירותי דת, נפתלי בנט”, כותבים הרבנים. "עברנו על ההצעה, ולעניות דעתנו יש לפעול בכל דרך שהיא על מנת שלא תעבור בממשלה כל הצעה בנושא הגיור שאינה מוסכמת ומקובלת על הרבנות הראשית”.

עוד ציינו הרבנים במכתב "מבדיקה שערכנו לגבי ההצעה עולה אין הסכמה של הרבנים הראשיים לנוסח שהוצג בפנינו. הצעה זו מהווה פגיעה חמורה באחדותו של עם ישראל לדורות הבאים, ומן הראוי שהשרים ייקחו בחשבון את ההשלכה הקשה של החלטה זו. בייחוד בתקופה זו בה עם ישראל נלחם על קיומו, יש חשיבות גדולה לשמור על אחדותו של העם לכל חוגיו ורבדיו. לפיכך יש לפעול בכל דרך למנוע אישור הצעה זו בממשלה".