רבני בית הלל נגד האח הגדול: מעצימים סטיות ששוברים הגבולות שמציבה החברה

בבית הלל מאשימים כי "תוכניות הריאליטי שוחקות את התמימות ומחנכות לעולם של ציניות אכזרית. הקו הרדוד שנוקטות תוכניות הריאליטי מחדירה למרכז סדר היום הציבורי ערכים בלתי מוסריים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/05/14 10:00 יח באייר התשעד

רבני בית הלל נגד האח הגדול: מעצימים סטיות ששוברים הגבולות שמציבה החברה

רגע אחרי פתיחת עונה חדשה בתוכניות הריאליטי 'האח הגדול', ארגון רבני בית הלל יוצא כנגד תוכניות הריאליטי וכנגד 'האח הגדול' שהפכה פופולארית בקרב הצופים.

בנייר עמדה שמפרסם הארגון נכתב כי " את מרכז הרייטינג תפסו בשנים האחרונות תוכניות הריאליטי, המסיבות נזק כבד לחברה ובעיקר לבני הנוער וביניהן בולטות לשמצה תוכניות כגון האח הגדול, הישרדות ועוד".

בשבוע שעבר החלה עוד עונה של תוכנית הראליטי האח הגדול אשר במסגרתה נכנסים 'דיירים' לבית ואינם נמצאים בקשר עם העולם החיצון כלל. בעזרת מניפולציות שונות ובעזרת בחירת מועמדים קיצוניים ובולטים יוצרים המפיקים מריבות והתנהגות אשר בפעמים רבות אינה נורמטיבית.

"תוכניות מסוג זה נותנות פעמים רבות לגיטימציה לחולשות מוסריות ולפורקן יצרים בלתי מרוסן", מאשימים בארגון הרבנים. "תוכניות אלו מעצימות פגמים וסטיות אשר שוברים את הגבולות והנורמות שמציבה החברה. כאשר אחוזים גבוהים בחברה צורכים באופן קבוע את המסרים של תוכניות אלו, הדבר עשוי לשבש את הסדר החברתי בשל רמיסת ערכים מוסריים והלכתיים".

בנייר העמדה מפרטים רבני בית הלל שורה של ערכים הנפגמים מתוכניות אלו, ביניהם צניעות וצנעת הפרט, היחס לנשים לאור החפצתם, שבירת התרבות של שיח עדין בעידוד דיבור נמוך וגס, ערך הרעות והגינות, עידוד חמדנות וחומרניות ופגיעה בערכי בסיס ביהדות באמצעות משימות שונות בדומה לאכילת שרצים.

בארגון מציינים, כי הם אינם נגד צריכת תרבות המביאה ברכה עם חשיפה לתחומים רבים, העשרת הידיעות, חידוד הרגישות המוסרית והרחבת עולם החוויות של הצופה תרבות זו, תוך כדי שימת גבולות מוסריים והלכתיים.