רבנים צבאיים מגבים את הרב לוינשטיין: לצבא נכנסים גופים מחנכים ללא פיקוח

עשרות רבנים צבאיים במיל' שמחו בזמנו גם על סגירת ענף תודעה יהודית מגבים את דבריו של הרב יגאל לויינשטיין על "כניסת אג'נדות שאינן בקונסנזוס הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/16 17:11 יב בתמוז התשעו

רבנים צבאיים מגבים את הרב לוינשטיין: לצבא נכנסים גופים מחנכים ללא פיקוח
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90

התגובות לדברי הרב יגאל לויינשטיין בדבריו בכנס "ציון וירושלים"על הלהט"ב והשתלטות השיח שלהם בצה"ל, כפי שהובאו לראשונה ב'כיפה', גוררים כבר מספר ימים גל תגובות שרובן תקפו את הרב לוינשטיין.

כעת יוצאים פורום רבנים צבאיים במיל' להגנתו כשהם טוענים: "בשנים האחרונות לתוככי צה"ל גופים בעלי אג'נדות שאינן בקונצנזוס לאומי".

הפורום שמכיל עשרות רבני גדודים, חטיבות ואוגדות טוען כי עיקר הדיון נסוב אודות ההתבטאות של הרב לוינשטיין על הקהילה הלהט"בית אך מפספס את הדיון העיקרי: "בשנים האחרונות, נכתב במכתב, שונתה באופן משמעותי תורת החינוך בצה"ל, כמגמה ממשיכה ששיאה הוצאת ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית ומסירתה לידי אכ"א. ענף תודעה יהודית התאמץ בכל מאודו לשמור על רוח ממלכתית, ללא כפייה, תוך הדגשת רוח לחימה ממקורות היהדות, רוחם של דוד, שלמה ונביאי ישראל, רוחה של מדינה יהודית, בארץ ישראל".

הפורום טוען כי הצבא אינו מפקח על התכנים המועברים על ידי אותם גופים חיצוניים שמעבירים תכנים לחיילי וקציני הצבא: "לצערנו הרב, כפי שביטא זאת בכאב רב הרב לוינשטיין, נכנסו בשנים האחרונות לתוככי צה"ל גופים בעלי אג'נדות שאינן בקונצנזוס לאומי. אותם גופי קיבלו השפעה הולכת וגוברת בקורסי החינוך לחיילי צה"ל ומפקדיו, ללא כל פיקוח ראוי וביקורת אמיתית על התכנית המועברים בהם".

הרבנים הצבאיים קובעים בסיום קריאתם כי "תפקידו של הצבא לנצח במלחמה, ולא לעסוק בזהויות, ספקות, הכלת האחר, השונה או הנרטיב הפלסטיני. תפקיד החינוך בצבא, לחזק את ערכי רוח צה"ל - מסירות, דבקות במשימה, אהבת הארץ והמדינה, ומעל כולם - הניצחון במלחמה".

מדינת ישראל הינה מדינה יהודית בעלת משטר דמוקרטי. התופעה עליה הצביע הרב לוינשטיין, במסגרתן אירועים הסותרים במופגן את ערכי היהדות מוחדרים לתוך צה"ל, אינה עולה בקנה אחד עם הגדרתה של מדינה יהודית.