רבנים: למנוע מהוואקף נטיעת עצים בהר הבית

במכתב רבנים חדש עליו חתום גם הרב שמואל אליהו, מגנים הרבנים נטיעת עצים על ידי הוואקף המוסלמי בהר הבית ומבהירים כי מדובר בחוסר התחשבות בהלכה היהודית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/01/13 11:10 ב בשבט התשעג

רבנים: למנוע מהוואקף נטיעת עצים בהר הבית
התנועות למען המקדש, צילום: התנועות למען המקדש

במכתב רבנים חדש, עליו חתום גם רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מגנים הרבנים נטיעת עצים בהר הבית, על ידי הוואקף המוסלמי, וטוענים כי מדובר במהלך שגובל ”בחוסר התחשבות הלכה היהודית ובאיסורים הנוגעים וכרוכים בכך לפי תורת ישראל“.

במכתב, עליו חתומים הרב שמואל אליהו, הרב יואל שוורץ, הרב פנחס אנגל, הרב ישי באב"ד, הרב אליצור סגל, הרב יונתן האן ודב שטיין, מצטטים הרבנים את האיסור "לא תטע לך אשרה כל עץ אצל מזבח ה' אלהיך", "מלמד… לנוטע אילן בהר הבית שהוא עובר בלא תעשה".

"כל פעולה בהר הבית, חייבת באישור הלכתי מוקדם מטעם הרבנות הראשית, או רבנות הר הבית, נוכחות מפקח מטעמם, ונוכחות של מפקח ארכיאולוגי מומחה, המוודא שלא מתרחשת שום פגיעה בשרידי בתי המקדש הטמונים במקום", כתבו הרבנים, "ניסיון העבר הוכיח שהפולשים בהר הבית - הוואקף וקרנות איסלמיות, נוטעים אילנות תחת אלו הקורסות, בעבודה פיראטית בלתי מוסדרת“.

הרבנים קראו במכתבם לרשויות אכיפת החוק ”לעצור מיידית כל נטיעה שהיא בכל תחומי הר הבית“ ואף למנוע בעתיד נטיעה של אילנות אשר ניזוקו, על פי דיווחי הפלסטינים, במהלך הסערה החורפית שפקדה את ישראל בשבוע שעבר.