רבנים בכירים נגד הקרן לידידות: לא לעלות לישראל בעזרת הנוצרים

רבנים בכירים בציונות הדתית יוצאים נגד עליה לישראל בעזרת הקרן לידידות. "מר עופר או מר תשובה לא יכולים לתת פירורים כדי להעלות יהודים לארץ? צריך את הקרן לידידות? מדובר בעובדי עבודה זרה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/08/15 15:00 כא באב התשעה

רבנים בכירים נגד הקרן לידידות: לא לעלות לישראל בעזרת הנוצרים
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. ChameleonsEye / Shutterstock.com

הרב אליהו זיני, הרב צפניה דרורי והרב דב ליאור יוצאים נגד עליה לישראל בעזרת הקרן לידידות ומבהירים כי בעוד שיש לעלות לישראל ומדובר במצווה, הרי שאסור לעלות דרך הקרן לידידות, אשר כספה מגיע מנוצרים אוונגליסטים.

הקרן לידידות משקיעה לא מעט מפעילותה לטובת עליה של יהודים לארץ. בחצי השנה האחרונה עלו כדוגמא מאות עולים חדשים מאוקראינה, כשבקרן מצהירים כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מיוחד של הקרן לידידות להבאתם לישראל של יהודים, פליטי הקרבות במדינה".

"בוודאי שצריך לעזור לכל יהודי לעלות לישראל, אך לא בדרכים אסורות", אומר הרב אליהו זיני ומבהיר כי אסור לעלות לישראל בעזרת הקרן לידידות. "אסור שעמנו יזדקקו לעם אחר בענייני קודש. מר עופר או מר תשובה לא יכולים לתת פירורים כדי להעלות יהודים לישראל? צריך את הקרן לידידות?!", הוא תוהה.

"יש איסור מוחלט לקבל מגויים כסף. מי שמקבל צדקה מהגויים פסול לעדות", הוא מוסיף. "אני לא מבין איך אנשים לא מבינים את זה. אם אדם מבין את החשיבות של ארץ ישראל הוא צריך לעלות לארץ, אבל זה לא קשור לקרן. בואו נתגייס כולנו לסייע לו. משרד הקליטה, הסוכנות היהודית ויהודים נדיבים".

"הקרן לידידות רוצים להגשים רעיון נוצרי מובהק. בשבילם ישו אמור להתגלות כשהיהודים יחזרו לארץ ישראל השלמה, אז איך אנחנו משתפים עם זה שאלה? כשהחלטתי לעלות לישראל שאל אותי אחד מגאוני עולם של הדור הקודם, אצלו למדתי, איך אתפרנס, ומה יקרה אם לא יעסיקו אותי במקום בו הבטיחו שאוכל לעבוד. עניתי שחסרים עובדים בתברואה ואני מוכן לעבוד בתברואה. כך צריך לעשות. לעלות לישראל, למרות הקשיים, ולא בדרך אסורה. לא כל מצווה היא קלה, וארץ ישראל נקנה ביסורים".

הרב דב ליאור אמר בקצרה ובחריפות כי הדבר אסור. "יהודים צריכים לעלות ארצה, אך בדרך מותרת. יש סוכנות יהודית. אין לעלות דרך הקרן לידידות שמקבלת כספים מעובדי עבודה זרה. הם רוצים להביא אותנו לשמד. לא להתעסק עם הרשעים הללו".

גם הרב צפניה דרורי הבהיר כי הדבר אסור מכל וכל, ותקף את הקרן. "מטרת הקרן לידידות היא להביא לקשר בין יהודים לנוצרים. הנוצרים, שאכן באמת אוהבים אותנו ולא מחזיקים בדעה שהייתה לכל יהודי עד עכשיו, שהנצרות החליפה את עם ישראל, גורמים לכך שההתנגדות נגד הנצרות תתבטל, דבר המחזק את המיסיונריות", הסביר.

"אנחנו רואים כיצד דתיים היום משרתים ללא בושה מערכות מיסיונריות. עושים תהלוכות של מיסיונרים בירושלים, והסיבה היא שהיהודים כבר לא מבינים שצריכה להיות התנגדות. אפשר לראות כיצד צה"ל מסייע בגאון לכל הפעילויות שלהם. זוהי מערכת משומנת היטב, והדגל שלה היא שהיהודים מוכנים לעשות בשביל כסף הכל. ונראה לצערי שהם גם די צודקים. הם כאילו פועלים למען עם ישראל אבל בעצם פועלים להאדרת הנצרות".

בנוגע לשאלת העליה לארץ, מבהיר גם הרב דרורי כי הדבר אסור. "הקרן לידידות לא מבחינה בין יהודים לנוצרים בעליה. הם נותנים לכל אחד לעלות, כי עניינם הוא להעלות אנשים לארץ, ללא קשר למוצאם או לדתם. כל זה לפי האידיאולוגיה של הרב אקשטיין, אשר אומר בספרו שהוא יהודי למען ישו. אין שום בעיה לעלות לארץ גם בלי הנוצרים. גם המדינה מעלה יהודים מעוטי יכולת. זה אחד השקרים הגדולים של הקרן לידידות - הם מספרים שבארץ ישראל אין לאנשים מה לאכול, מוציאים שם רע לישראל. הם רוצים שכולם יחשבו שזה המצב".

מהקרן לידידות לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה