רבנים בכירים מחזקים את שר החינוך על התוכנית לסיורים בחברון

רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו מודעת תמיכה בשר גדעון סער, על החלטתו להרחיב את סיורי התלמידים בחברון. "תחזקנה ידיך על כך שהנך מחבר את ילדי ישראל אל עברנו המפואר", נכתב

חדשות כיפה אורי פולק 11/02/12 18:44 יח בשבט התשעב

רבנים בכירים מחזקים את שר החינוך על התוכנית לסיורים בחברון
Tiviet ויקיפדיה העברית, צילום: Tiviet ויקיפדיה העברית

עשרות רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו מודעת תמיכה בשר החינוך, גדעון סער, על רקע החלטתו להרחיב את סיורי התלמידים בעיר חברון, חרף הביקורת הציבורית שנמתחה נגדו ונגד המהלך. במודעה שהתפרסמה בעיתוני השבת של הציונות הדתית נכתב: "שר החינוך, תחזקנה ידיך על כך שהנך מחבר את ילדי ישראל אל עברנו המפואר בן אלפי שנים בחברון, עיר האבות".

אל המודעה חתמו הרב נחום רבינוביץ, הרב חיים דרוקמן, הרב אליקים לבנון, הרב שלמה אבינר, הרב דב ביגון, הרב שמואל אליהו, הרב צבי קוסטינר, הרב אלישע וישליצקי, הרב יהושע שפירא, הרב חננאל אתרוג, הרב אליהו בלומנצוויג, הרב אביחי רונצקי, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, ראשי מועצות ביהודה ושומרון ורבנים נוספים.

במודעה נכתבו חיזוקים לעמדתו של שר החינוך, בטענה כי "גדול הוא עברנו וגדול יותר הוא עתידנו". הרבנים חיזקו את השר סער על חיבור תלמידי ישראל "אל ההיסטוריה הגדולה שלנו, אל אברהם יצחק ויעקב, שרה רבקה רחל ולאה, ישני חברון שבמערת המכפלה, אבותינו ואימותינו גדולי האומה, גדולי החסד והיושר, אזרחינו הראשונים בארצנו".

החודש אמר שר החינוך כי בכוונתו להרחיב את סיורי התלמידים בחברון, כבר בתקופה הקרובה. תוכנית "ביקורים בארץ האבות" יצאה לדרך במרץ 2011, כפיילוט במחוז ירושלים. שר החינוך אמר היום כי לאחר כשנה של ביצוע הפיילוט, בכוונתו לפעול להרחבת התוכנית, כך שיתאפשר לבתי ספר מכלל המחוזות בארץ להשתתף בה. "ההיענות ליציאה לסיורים עד כה היא גבוהה, והיא נעשית על ידי בחירת בתי הספר המעוניינים בכך", טען שר החינוך.

עמדתו זו של שר החינוך התקבלה במחאה חסרת תקדים בקרב המורים כשכ-260 מורים מכל רחבי הארץ חתמו על עצומה חדשה, במסגרתה הם מצהירים כי אין בכוונתם לקיים פעילות חינוכית במסגרת פרויקט "נעלה לחברון", אותו יזם שר החינוך, גדעון סער. באופן חסר תקדים בתולדות מערכת החינוך הישראלית, החליטו המורים לסרב לשתף פעולה עם יוזמת שר החינוך לביקורי תלמידים בחברון, זאת בטענה כי מדובר ב"תוכנית פוליטית".

לפני כשנה, במהלך ביקור שער בקריית ארבע ובמערת המכפלה שבחברון, הכריז השר סער על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתו יפעיל משרד החינוך תוכנית של ביקורי תלמידים לחברון ומערת המכפלה. שר החינוך נענה בכך לבקשתו של ראש מועצת קריית ארבע חברון, מלאכי לוינגר שביקש שמשרד החינוך יפעיל תכנית של ביקורי תלמידים גם בחברון כפי שהמשרד מפעיל כיום לירושלים.