רבה של בת עין גינה הפגיעה בפלסטינים: "פשע חמור"

במכתב ששיגר לתושבי היישוב, גינה הרב דניאל כהן את החשודים בהשלכת בקבוק תבערה על מונית פלסטינית וטען כי "מעשים כאלה אסורים ומגונים, עלינו לעשות חשבון נפש"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/08/12 17:09 יב באלול התשעב

רבה של בת עין גינה הפגיעה בפלסטינים: "פשע חמור"
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

רב היישוב בת עין, הרב דניאל כהן, הפיץ היום (ה') מכתב שנשלח לכלל תושבי היישוב בו התייחס לפרשת מעצר הקטינים החשודים בזריקת בקבוק התבערה החודש על מונית פלסטינית - תוך פגיעה בגוף ובנפש. לדברי הרב כהן, המעשה החמור דורש חשבון נפש - והוא מהווה "פשע חמור".

"מעשה שכזה הוא פשע ויותר מכך, הידרדרות מוסרית כלפי התהום שלא מבדיל בין רצח להגנה, בין מלחמה לבין טרור", כתב רב היישוב, "מעשים כאלה אסורים ומגונים. הם מלמדים על בלבול וחסר בשיקול כל דעת". הרב כהן הדגיש כי "מותר למחות על עיוותי הממשלה אבל בצורה חוקית".

"תפילותינו היום שהחשדות בילדינו תתבדנה. עם כל זאת, יש בקישור של בת עין עם פגיעה מכוונת כלפי אנשים עוברי אורח חילול שם שמים והרחקת בנין שלימות הקומה של עם ישראל בארצו. מעשה שכזה הוא פשע ויותר מכך, הידרדרות מוסרית כלפי התהום שלא מבדיל בין רצח להגנה, בין מלחמה לבין טרור, ובין בנין הארץ על ידי כלל העם לבין אנדרלמוסיה ותוהו של איש הישר בעיניו יעשה. וכל זה לפני שבכלל מתברר אם המפגע יצא מבינינו. עצם החשדות והמעצר מחייבים אותנו לחשבון נפש", הוסיף הרב כהן.

בפנייה לילדי היישוב קרא להם הרב כהן שלא ללכת שולל "אחרי רעיונות שמסיתים אתכם להרע. תבנו את עצמכם בתורה ועבודה, תבנו את ארצנו במסירות ועמל, תתגייסו לישיבה או לצבא". הוא טען במכתבו כי "פגיעות בערבים, מלבד האיסור שבהם, מזיקות לבירור וליבון הויכוח. נכון שאנחנו במאבק עקוב מדם, אבל נכון גם שייעודנו להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש שייעודו להביא לגאולת העולם לטוב, לחירות ולידיעת ייחוד השם".