ראש ממשלת קנדה ביטל את ביקורו בהר הבית

בעקבות התנגדות הוואקף לאפשר לשומרי ראשו היהודים והודעת המשטרה כי איננה יכולה להבטיח את קיום הביקור נאלץ סטיבן הרפר לבטל את ביקורו בהר. המשלחת הביעה בפני נתניהו דאגה מהפגיעה בזכויות היהודים במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/14 10:11 כא בשבט התשעד

ראש ממשלת קנדה ביטל את ביקורו בהר הבית
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר ביטל את ביקורו בהר הבית, אשר היה אמור להתקיים ביום ראשון האחרון. לאחר שהוואקף המוסלמי הודיע שלא יאפשר לשומרי ראשו היהודים להיכנס למקום, והודעת המשטרה כי איננה יכולה להבטיח את קיומו של הביקור.

ביום ראשון בבוקר ערכו חברי המשלחת הקנדית ביקור מכין בהר הבית, ובמסגרת ביקורו אמש בכותל, הרפר היה אמור לעלות גם להר הבית. ברגע האחרון הודיעו אנשי הוואקף שלא יאפשרו את הביקור לאחר שנודע להם שחלק משומרי ראשו של הרפר הם יהודים. המשטרה הודיעה שהיא לא יכולה להבטיח את קיומו של הביקור, והרפר העדיף שלא לעלות בלי היהודים.

דובר המשלחת ג'ייסון מקדולנד סיפר שהביקור בוטל בגלל שלא הצליחו לספק להם את רמת הביטחון הדרושה לביקור.

יהודה גליק מנהל מיזם הליב"ה לחופש יהודי בהר הבית מספר שבמהלך הימים האחרונים שוחח עם כמה מחברי משלחת ראש הממשלה הרפר. הללו הביעו באזניו את האכזבה הקשה של הרפר מהפגיעה היומיומית בזכויות היהודים בהר הבית.

"ביום ראשון עלינו להר הבית עם שנים מחברי המשלחת הקנדית". מספר גליק. "במהלך הביקור פגשנו בהר גם את הצוות המקדים של ראש הממשלה שעסקו בתכנון מדוייק של ביקורו בהר. הכל כבר היה מוכן לקראת הביקור של הרפר, עד שברגע האחרון אנשי הוואקף הודיעו ששומרי הראש היהודים לא יוכלו להיכנס".

עוד סיפר גליק כי "חברים במשלחת הרפר מסרו לי שהנושא עלה גם בשיחות השבוע עם ראש הממשלה נתניהו, בו הביעו המשתתפים את דאגתם מהפגיעה היומיומית בזכויותיהם של יהודים בהר הבית"