ראש ישיבת שדרות: המדינה לא מתפקדת ובכך מזמינה מעשה נקמה נורא של בודדים

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת שדרות מתייחס בראיון ל'כיפה' לירי הקסאמים של החמאס ביממות האחרונות וטוען "נקמה של בודדים זה איום ונורא, אבל המדינה צריכה לנקום ולעצור את הביזיון. חמאס מחזיק עיר כבן ערובה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/07/14 08:41 ה בתמוז התשעד

ראש ישיבת שדרות: המדינה לא מתפקדת ובכך מזמינה מעשה נקמה נורא של בודדים
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

"החמאס מחזיק עיר כבן ערובה. אחרי החטיפה והרצח, במקום שהם יהיו במקלט אלפי תושבים בדרום חיים במקלטים. קברנו שלושה אנשים ובמקום שנגיב הם מגיבים. זה ביזיון. אנחנו מבקשים תגובה ציונית לחטיפה. צריך תגובה כואבת".

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, אחת הישיבות הגדולות בארץ, מגיב בזעם בראיון ל'כיפה' לירי הקסאמים המסיבי בימים האחרונים, שבין היתר פגע בשני בתים בעיר. “לא רק שהם חוגגים את הניצחון על כך שהצליחו לקבור אנשים, הם מוסיפים עוד. הסיבה היא חוסר תגובה מצד מדינת ישראל. אנו חיים בתחושת תסכול ומבקשים תגובה מדאימה. שכל המדינה תראה שאם פוגעים בנו אנחנו פוגעים בחזרה".

הרב פנדל מתייחס לקריאות לנקמה ההולכות וגדלות. לדבריו, נקמה של אדם בודד אינה לגיטימית אך נקמת ציבור היא דבר מתבקש. “נקמה של בודדים זה דבר איום ונורא. חלילה אם כל אחד ייקח את החוק לידיים ואם מישהו קורא לנקמת יחידים זה נורא", עם זאת הוא אומר, “ציבור או מדינה שעושים נקמה זה צדק. הם צריכים להבין שמעשה כזה לא עובר בשתיקה. נקמה היא לא מילה גסה כשמדובר בצבא ובמדינה. זו השפה שהם מבינים. לא יעלה על הדעת שרוצחים מסתובבים חופשי והמשפחות שלהם מהללות אותם. זה מזמן את המעשה הבא. זו חולשה ורפיסות".

"המדינה לא מתפקדת והיא מזמינה מעשה נקמה נורא של בודדים. אני חלילה לא מעודד דבר כזה כי זה גול עצמי וטעות חמורה אבל חברה צריכה לדעת שזה יכול לקרות אם מדינה מתעלמת. ההורים של המחבלים אומרים שהם גאים במעשים של ילדיהם והציבור שלהם נותן לזה חסות. צריך נקמה של המדינה".

לשאלה האם ישקול פינוי של הישיבה אם ההסלמה תמשיך עונה הרב פנדל בלא מוחלט. “כבר הוכחנו במשך שנים שאנחנו לא זזים לשום מקום. אסור לדבר על יציאה מהמקום. אנחנו לא בורחים, הם צריכים להיות אלו שבורחים". לדבריו "זה לא זמן של איפוק. איפוק זה חולשה ומי שלא יודע להחליט שייתן למי שכן יודע להחליט. צריך לבצע מעשים שיכאבו לחמאס ושיבהירו שמדינת ישראל חזקה ואיתנה. צריך את העוז לעשות את זה עכשיו. זה העיתוי הנכון".

"מדינה שלא מבינה את רחשי הציבור היא מדינה אטומה", מוסיף הרב פנדל. “הציבור זועם. לא יעלה על הדעת שבאחת בלילה פתאום ייפול קסאם. יש אנשים שלא יכולים לברוח. נשים, קשישים וילדים. יש לנו אברכים חדשים בישיבה שחשבו שהימים שנפלו עלינו טילים נגמרו. יש ציבור שלם שחי בחרדה. זה לא תקין. בעזה צריכים לחיות בחרדה".

הרב פנדל מבהיר כי כחלק מהמעשים שיש לעשות, יש להחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון, וגוש עציון תחילה. “כל הרעיון של המחבלים הוא להקים מדינה וצריך להוכיח להם באופן חד משמעי שזה לא יקרה", הוא אומר. “צריך לבצע את זה עכשיו. לספח את גוש עציון, לחבר בין קרית ארבע לחברון. בביתר עלית חיים שלושים אלף איש ואין סיבה שלא יהיו חלק ממדינת ישראל באופן רשמי. זה העיתוי הנכון".