ראש ישיבת ההסדר בשדרות: הגיע הזמן להתיישב מחדש בגוש קטיף

על רקע החרפת מבצע 'צוק איתן' ולקראת ציון 9 שנים לגירוש מגוש קטיף קורא הרב דוד פנדל לחזור ולהתיישב בחבל עזה. "יצאנו בצורה אכזרית ולא הגיונית מגוש קטיף. זה לא דבר הזוי לדבר על חזרה ליישובים"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 13/07/14 17:49 טו בתמוז התשעד

ראש ישיבת ההסדר בשדרות: הגיע הזמן להתיישב מחדש בגוש קטיף
פלאש 90, צילום: פלאש 90

על רקע החרפת מבצע 'צוק איתן' ולקראת ציון 9 שנים לגירוש מגוש קטיף בחודש הבא, קורא ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל, להיכנס קרקעית על מנת לשוב ולבנות את גוש קטיף.

"הכניסה הקרקעית צריכה להיות במטרה לחזור ולהתיישב במקום. זה לא הזוי לדבר על חזרה ליישובים. יצאנו בצורה אכזרית ולא הגיונית מגוש קטיף ועכשיו הגיע הזמן לחזור. צריך להכיר בכך שמדינה שלמה טעתה כשיצאה מחבל עזה וכל הטענות של מי שהתנגד לגירוש התממשו. מכל מקום שפינינו יורים עלינו קסאמים".

"צריך לחזור לאותם מקומות. כדי להפסיק את ירי הטלים מספיק לרסס מלמעלה. אנחנו צריכים להיכנס קרקעית ולבנות את היישובים מחדש", הוא אומר.

הרב פדנל סיפר על הלך הרוח בישיבה בימים אלו, בעוד הדרום בפרט וכל מדינת ישראל בכלל מופגזת בידי החמאס. “יש הרבה חבר'ה שהתגייסו וגם הבחורים שנשארו בישיבה מרגישים שהם מגוייסים. אנחנו מנסים ליצר אווירה כזו. להרגיש חיילים, שהלימוד נצרך לא פחות מחיל האוויר".

הרב פנדל מוסיף ומסביר כי תלמידי הישיבה מתנדבים בשדרות בין סדרי הלימוד. “הם יודעים שיש להם משימה, ויצאים לראות אם יש אנשים שצריכים עזרה", הוא מספר. “הישיבה בתוך העיר ויש לנו משימה מיוחדת לעזור לתושבים".

לדבריו רוב מוחלט של תלמידי הישיבה נשארו למרות ירי הקסאמים המסיבי. “כולם נשארו בישיבה. אין לאן לברוח. לאן ילכו? לבאר שבע או אשקלון? זו לא גבורה להישאר שם", הוא אומר ומספר כי השבתות משמעותיות יותר כשמתרחש מבצע. “השבת הייתה עוצמתית מאוד. ישיבת הר המור הגיעה לחזק. לצערנו יש לנו מסורת של שבתות כאלו".

"החשש לא יותר גדול משאר הארץ", הוא מסביר. “התרגלנו לצערנו והמקום מוגן. עכשיו, כשרואים את ירי הטילים בכל הארץ אי אפשר להתלונן. אנחנו מרגישים אווירה של שליחות ומשימתיות. לישיבה יש מסורת ובזמנים כאלו הבחורים צריכים להוות דוגמא. זה הזמן להקרין את עצמת התורה".